Gjest Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 går rundt i hodet mitt nå.. vil gjerne høre erfaringer,HARDE FAKTA!!!!
Sånn kan det gå Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Kommer jo veldig an på hvor "tette" du vil ha dem da. Jeg har i underkant av 2 år mellom de fleste av mine unger og det er i hvertfall en helt ypperlig aldersforskjell uansett hvor mange du skal ha. Men det ser jeg jo ikke egentlig på som tett da, selv om enkelte andre mener det.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 hva tenker du på som to tette??? Hvor gammel må eldste være dør han blir storebrr, for at det kvalifiserer:-)?? (Bare sånn før jeg starter med mine erfaringer, 2 år mellom de..)
FuriLaks Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Såååå babysyk altså!? Hehe. Sikkert veldig slitsomt og utrolig koselig! Har ingen harde fakta til deg nei.
Kjærlighet <3 Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Hei! Mine småtroll er det 16 mnd mellom. Testet positivt på jentas 8mnd dag. Jeg var veldig dårlig i svangerskapet så det var VELDIG tungt. Men med det samme ungenvar ute ble alt mye lettere:-) Nummer to som ble en gutt var veldig rolig sov mye og merket nesten ikke at vi hadde fått en til....Det varte helt til han begynte å gå :-) Nå er det fult liv fra morgen til kveld. Slitsomt ja, men ikke mer en det bør være:-) Ville ikke gjort det annerledes om jeg kunne velge på nytt. Eldste er nå 2,5 år og yngste 15 mnd. Og dem har kjempe mye glede i hverandre. Ser hvordan dem lyser opp om dem ikke har sett hverandre på en liten stund. Jeg kan gjerne anbefale to tette jeg, til tross for at det til tider er slitsomt er det MYE positivt også...! (Nummer tre lar vente på seg da, men hadde nok ikke vært langt unna om jeg hadde fast jobb....:-)
Gjest Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 ja det er nok mye jobb...men myyyyye positivt også... men det må da være sinnsykt hardt.. egentlig fatter jeg ikke at noen klarer det..
tvilling73, 05/07 Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Vi får 21 mnd mellom, om to mnd, og er veldig spent. Storesøster er veldig rolig og leker fint alene så det er vel derfor vi vil ha den aldersforskjellen.. dessuten er det 20 mnd mellom meg og min søster og vi hadde alltid de samme vennene og lekte mye ilag i oppveksten - men vi krangla utrolig mye også.. Jeg bor 45 min fra der vi vokste opp og hun bor 9 timer vekke så når de er hjemme er det de samme vennene som går igjen fremdeles. Men blir nok tøffe tider når de er små. Min mann vil plutselig bare ha to så da kan de like godt være tette så er vi ferdig med det.. Kan jo ver stress med en på 3 år i trassalder som blir storesøsken også, eller en på 4-5 som er vant med å være midtpunkt..
Kakeåndsen Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Vi har 18 mnd mellom jentene våre. Så langt har det gått mye,mye lettere enn jeg trodde. Storesøster på 21 mnd er veldig omsorgsfull og kan ligge lenge på gulvet og kose/leke med lillesøster på 12 uker. De koser seg skikkelig sammen. Lillesøster er mer krevende enn storesøster var, likevel var jeg 10 ganger så sliten da jeg bare hadde henne og hun var tre mnd. Skulle vi hatt en til ville jeg satset på nye 18 mnd i mellom. Jentene har en tremenning på 3 år, og storesøster og hun leker utrolig bra sammen. Håper at det blir sånn med mine jenter om halvannet år også:-)
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Det er 15 måneder i mellom mine. Svangerskapet var tøft, men jeg hadde bekkenløsning, og samtidig pusset vi opp hus, derfor stort sett alene med eldstemann 24/7. MEN det er absolutt å anbefale. Det har vært litt slitsomt synes jeg frem til minstejenta ble nærmere to år. Men nå har de enormt glede av hverandre, og avhengige av hverandre. De leker så fint sammen. Det er absolutt verdt det. Heller bleie skift i tre fire år i ett sett, og være ferdig med det, enn seks år totalt.. hehe Jeg er i alle fall glad jeg gjorde det sånn, for de har alltid en lekekamerat hjemme. Det er flott. Jeg angrer ikke et sekund! Og jeg har også vært stort sett alene med ungene. Faren har hele tiden ukependlet, og når minstejenta var 1 år ble vi separert. Han har ikke hatt ungene i det hele tatt. Er man to er det jo enda lettere!
TurangaLeela Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 svigermor har 14mnd mellom sambo og søsteren, hun ville ikke anbefale det til noen da de var små..Sambo var lik vår sønn og fikk aldri nok mat, begynnte med middag da han var 3-4mnd, ja tidene har forandret seg. Ei jeg kjenner hadde det veldig travelt, 14mnd der også. Hadde nesten ikke tid til minsten, fordi han eldste var veldig krevende. Mine tanker er om to tette har ikke vært aktuelt hos oss etter jeg fikk sønnen vår. Stakkar folk tenker jeg...Virker veldig travelt synes jeg.
ippemo får augustbaby Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Mellom mine to så har jeg 2 år og 8 mnd. VELDIG greit når eldste er såpass sto at h*n kan kle seg selv ol. Sikkert kos med to tette, men innbiller meg at man nyter babytiden mer om man ikke er stor og tung og har vondt overalt.
fox`y Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 d er akkurat 2 år mellom mine..minsten er 5 uker nå.. d er jo grei aldersforsjell,men størstemann er veldig sjalu så han har blitt veldig utagerende.skal lite til før d "klikker" for han..han slår,skaller,biter og klyper.. så jeg må sjerme minstemann hele tia,ellers så angriper han for å si d sånn..men d blir likere ettervert sikkert, er jo en periode som man må igjennon...
Mille** Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Jeg kan svare på mine erfaringer når det gjelder å IKKE få to tette. Har 7 år og 5 mnd mellom jentene mine, og syns det er helt supert! Kunne ikke tenkt meg to tette. Ingen sjalusi, masse hjelp fra den største, de elsker hverandre og kan leke sammen selv om det er stor aldersforskjell. )
rosa og en blå Skrevet 12. august 2007 #16 Skrevet 12. august 2007 har kun hatt erfaring i 15 dager da.. men vi angrer ikke.. 16 mnd mellom.. tenker at vi er ferdige som bleieskiftarbeider om 4år (og ikke 8 år dersom de er 4 år mellom søsken) -vi kan ta bort trappegrinda raskere.. -få bort vogner som tar plass i ganger raskere ol..osv osv.. + at storesøster er ikke sjalu.. (enda) -det er til nå bare kos..
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 12. august 2007 #17 Skrevet 12. august 2007 mitt tilfelle er jo litt annerledes..1min mellom mine små..men må si,selvom de er like gamle så er det helt utrolig..de har jo allerede masse glede av hverandre..om det rundt 1,5 år da,mellom dine,så vil de være veldig like i alder likevel..ikke det første året kanskje..men de vil få masse glede av hverandre..er nok tøft med to tette,som med tvillinger..men guuuuuud så herlig vi har det.. har ikke noe negativt å si jeg men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå