Gå til innhold

Er jeg slem???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare høre hva dere ville ha gjort.

jeg har 2 barne på 5 og 1 år . problemet mitt er at jeg har så lyst på en katt og hatt det før men måtte gi det bort da min mor er veldig allergisk mot all dyr.

Lyst å skaffe en katt for mine barn og for at jeg elsker dyr men min mor blir så sur for da kan hun aldri komme på besøk og at det er veldig dårlig gjort av meg å ikke tenke på henne osv.

vi er en liten familie og min mor har bare meg og min søster for å si det slikt.

men hun kommer nesten aldri på besøk heller .

skal jeg ta hensyn til min mor el barna??

hva ville dere har gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ta en liten vri..

Min svigerinne er allergisk mot alt av dyr..

Mamma har KJEMPE lyst på en hund (vi har hatt hund før) men ho gjør det ikke for da kan ho ikke få besøk av min bror og svigerinne (og kommende barnebarn)

Og det er jeg faktisk litt enig i.. Jeg tar heller hensyn til familie som ikke tåler dyr, enn å ha dyr..

Bedre med besøk av familie enn en katt/hund mener nå jeg..

Skrevet

jeg ville fått meg katt.. det finnes et nytt middel du kan smøre på katten som gjør at hele 95%av alle allergikere ikke får plager!

ellers så finnes det jo katter som er mere allergivennlige enn andre, så jeg ville betalt litt for en katt som hun tåler bedre i såfall!

Skrevet

Går det ikke bra hvis du slipper ut katta før hun kommer da?

Skrevet

Jeg synes det må være viktigere å ha kontakt med mormor enn med dyr. Hvis hun faktisk er allergisk og dermed ikke kan komme på besøk, ville jeg ikke vrudert katt.

Dersom hun ikke kommer på besøk likevel, kan du jo påpeke det. Det sender jo ikke akkurat inkluderende signaler til moren din hvis du utestenger henne fra huset ditt.

Skrevet

kan dere ikke skaffe noe annet dyr da?

Skrevet

Hadde tatt hensyn til begge parter jeg.

Synes det er litt slemt å skaffe seg katt når en i så nære familie er allergisk, jag hadde iallfall ikke gjort det. Men barn har derimot veldig godt av å vokse opp sammen med dyr.

Så hva med en kanin som kan stå i et annet rom???

Skrevet

Det fins jo en rase som ikke har hår, de er veldig stygge, men er like kjærlige som alle andre katter. Men de er sikker veldig dyre, siden det er rase.

Hva med hund da?

Skrevet

kjøpt en allergi vennelig hund, som bichon frise' for eksempel... eneste dyret jeg kan ha, for både mamma og søstern er allergiske mot alt annet... kunne ikke falt meg inn å valgt å ha dyr fremfor familie!!!!

det finnes jo andre alternativer, kanin i utebur, undulat eller akvarium...

ville absolutt tatt hensyn til mor, og syns ikke du skal sette valget opp mellom mor eller barna, det høres da ut som om det er du som har mest lyst på dyr, ikke barna?

uansett syns jeg det er merkelig å velge bort sin egen mor liksom, selv om hun kommer aldri så sjeldent.

Skrevet

eller en sibirkatt da? de aller fleste som reagerer på katt tåler denne katten.Og så er de kjempe nydelig:)

God lynne og kan visst dreseres..

sambo er allergisk, og jeg lurer veldig på å skaffe meg en.

De har sånne teste hjem man kan besøke for å seom man reagerer også.

De koster 8000kr..kanskje litt mye penger, men da kan iallefall mor di (visst ho tåler de)komme på besøk og ungene få en katt

Skrevet

Går det ikke ann å slippe ut katta? Smøre på et middel som noen nevnte? Eller så kan kanskje mammaen din ta allergitabletter før hun kommer?

Skrevet

Ville valgt min mor fremfor dyr ja.

Men hva med kaniner i bur utenfor? Det hadde vel gått?

Skrevet

nei det går ikke, hun påstår at hun merker katten selv om den ikke er i samme rom el ute

Skrevet

betyr jeg aldri kan ha dyr da?? snufs:S

jo så klart er jeg meget glad i hun men så mange ting jeg føler blir feil, min mormor ( altså min mor sin mor) hadde katt da min mor vokset opp og det gikk greit, hun klaget ikke.

dyr i bur mester jeg ikke, får så vondt av de . og hund er jeg ikke klar for enda,, det er katt som vi har lyst på..

jo har tenkt på allergivennlig katt da.. hmm. tenker jo på barna også, koselig for de å vokse opp med dyr.

takk for svarene, har så mange meninger blant mine venner, fint å se hva andre mødre sier.

Skrevet

JEg er hyper allergisk mot katter. Min svoger og svigerinne har katt. Og jeg kan aldri dra på besøk til de. De blir jo sur pga at jeg ikke kommer, Men da må de velge, meg eller katten. Er så allergisk at om sambo har vært der og kost med katten og kommer hjem så blir jeg tett og øynene renner.

Så hadde valgt min mor framfor en katt

Skrevet

sjekket du linken jeg ga? De er jo kjempe skjønne..sååå lyst på en selv :)

Så skal nok dra med meg sambo til et teste hjem å se om han tåler de..de aller fleste tåler dise kattene, så stor sannsynlighet for at din mor også gjør det :)

Skrevet

ja så på linken nå, ja virkelig nydelig, holder på å sjekke andre sider :P

må jo prøve meg fram slik begge partner blir fornøyd :D

Skrevet

Hvor allergisk er mora di da? Kan hun ikke være i huset der det er katt selv om katta er ute?

Skrevet

har aldri sett henne veldig dårlig, vi har hatt flere katter da jeg var liten men måtte gi henne bort pga hun var allergisk.

hun sier selv at hun kan merke katten selv om katten ikke har vært inne i 1 uke feks og det ikke hjelper med allergitabletter pga kattespor i luften.

Skrevet

jeg er veldig allergisk mot katter, MEN jeg kan godt dra på besøk et sted hvor det er katter så lenge det er rent der, ikke kattehår overalt og katten ikke er i samme rom som meg :) Det er også kattetyper jeg er mindre allergisk mot, som blandingskatter for eks.. Renrasede katter, særlig langhårete er den værste rasen.

Skrevet

Tuppa mi er veldig allergisk mot katt.

Tanta hennes hadde katt, og hun kunne ikke være der. Ble kjempedårlig etter noen minutter.

Hun kan heller ikke være hos noen som har katt, selv om katten er ute.

Søstra mi sin katt forsvant for 1 år siden, men jenta mi reagerte hver gang vi var der, selv om det var gått flere måneder siden katten var der. Og søstra mi er ikke uhygienisk, så hun hadde nok vasket på det halvåret ;)

Heldigvis flyttet søstra mi, så nå kan vi dra på besøk til henne.

Men hvis mora di er så allergisk, skjønner jeg henne godt jeg.

Og jeg hadde ikke fått meg katt da nei, syns det er bedre for ungene å ha kontakt med mormor, enn å vokse opp med katt.

Skrevet

Men kan du ikke kjøpe et annet dyr da? hund eller kanin eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...