Gå til innhold

Amme på begge sider eller annenhver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ammet bare på en side først på sykehuset, så sa de at jeg måtte prøve begge sider. Så gjorde jeg det og det går jo men burde jeg tilby den ene puppen bare for at hun skal få i seg den mettende melken ? er redd hun ikke får den nå. Hun er veldig urolig og kaver grynter ol veldig før hun våkner og før hun skal sove.

Er mye oppe på natta, tar lang tid før hun sovner, for så bli urolig igjen før det har gått en time. Jeg er så trøtt greier ikke hente meg inn igjen. skjønner ikke hvordan jeg skal greie å komme meg igjennom denne perioden. beklager syting. vet bare ikke hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer alltid 10 min. på den ene siden, så skifter jeg etter en rap og ammer så lenge han vil på den andre. Ved neste amming får han den puppen han spiste fra sist, først. Det fungere veldig bra synes jeg, men amming er veldig slitsomt de første 6 ukene. Det blir enklere etterhvert!!!

Skrevet

Jeg har fulgt rådene om å amme ene brystet først, helt til barnet slipper. Gjerne opptil 30 min i starten. Deretter tilby det andre brystet til barnet ikke vil ha mer. En rap i mellom pleier jeg gjerne å prøve å få til. Prøv å amme ofte på dagen, så du er sikker på at hun har litt å sove på til natten. Hun er kanskje ikke så gammel enda?

Skrevet

Jeg har stort sett ammet på kun et bryst om gangen. Da jeg var på barsel mente flere at jeg burde gi begge bryst for at barnet skulle bli mer mett (han diet hver time til å begynne med), men resultatet var bare at ingen av brystene ble skikkelig tømt og jeg fikk tette melkeganger og alt ble surr. Så her har kun ett bryst per måltid vært best. Etter hvert gikk det lengre og lengre tid mellom måltidene, og i det siste har han ikke villet die oftere enn ca hver fjerde time (nå er han seks måneder), sånn hvis man ser bort fra økedøgn da :)

Skrevet

Min er seks uker i morgen. Her tar vi en pupp per måltid og fyller på med mer om han ikke er helt fornøyd. Det merker jeg ved at han er litt urolig etter rapen. Men han spiser så fort da, så 5-20 min per måltid er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...