Gå til innhold

Tampongføljetongen:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har hormonbomba kommet hjem etter en helg hos pappan og jeg var litt spent når jeg spurte hvordan det hadde gått med tanke på tamponger og hårskum;-)

Da kunne hun faktisk fortelle at det virker som om stemor har forstått det som jeg fortalte henne(om at det er vanlig å dele på en del ting med tenåringsjenter i hus). Hun hadde kommet og spurt bomba om det var noe spesielt hun brukte, slik at hun visste hva hun skulle fylle på, på badet!!!! Jippi!!!!

MEN, hun måtte alltid spørre først, før hun evt brukte noe eller tok en tampong........;-/

Jaja tenker jeg, noen trenger mer kontroll enn andre, men det er tydelig at hun har forstått noe da og ingenting er bedre enn akkurat det, selv om jeg synes det er drøyt å måtte spørre om lov til å ta en tampong...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt hun har skjønt noe da.

Selv om noe tydligvis gjenstår. Håper ikke din hormonbombe er for privat av seg, vet at min lillesøster hadde gjort hva som helst omtrent for å slippe å spørre om å ta en tampong, hadde vært drepen for henne å snakke om det.

Jeg skjønner å spørre før man tar mat ol (kan jo snart være måltid eller det skal brukes i maten eller liknende) men hvem søren spør om å bruke helt normale, nødvendige toalettsaker?

Skrevet

Tja, det kan du si, tydeligvis noen;-)

Men heldigvis er datteren min såpass åpen og trygg når det gjelder disse sakene at hun tør spørre. Men hun har jo aldri trengt å gjøre det hjemme, nettopp fordi vi har "åpne linjer" oss imellom:-) Jeg har jo alltid et lager av nødvendig forbruksvarer som man trenger med disse tenåringene i hus:-) De vet hvor de finner det, jeg vet hvor jeg sjekker beholdningen for å evt fylle på nytt - kjapt, trygt og billig, kiwi kiwi;-)

Men jeg er ikke aldeles urimelig. Jeg kan forstå at stemødre som ikke har vært vant til å dele i sine nære kvinnerelasjoner, eller ikke har søstre eller døtre selv, kanskje ikke tar det for gitt slik som jeg gjør selv, som har vokst opp med både søster og mor som har delt med seg:-)

Skrevet

Det er jo sånn det skal være, åpent mener jeg.

Jeg som har vokst opp med 3 søstre er jo og vant med at man deler på slikt.

Ødelegger sikkert hele opplegget med at stemor skal forstå, men kan ikke stemor da kjøpe inn hennes tamponer, hårskum eller hva det måtte være hun bruker av som stemor må ha oversikt over? Så blir det ditt og mitt.

Man kan da ikke spørre hver gang man skal på do om man kan ta en tampong! (eller for hver helg da, antar det ikke er ment for hver gang)

Hmm, jeg skjønner det bare ikke.

Syntes din datter det var blitt bedre nå?

Skrevet

Sånn passe, svarte hun:-) Men jeg velger å tro på at man skal gi mennesker en sjanse (selv om det noen ganger blir veldig mange sjanser...) Så nå får vi se fremover de helgene som kommer...Pappan ringte meg faktisk også ikveld for å fortelle at det hadde gått fint i helgen....DET er lenge siden! Så han har ihvertfall lagt godsiden til nå, vi får bare håpe det varer denne gangen:-)

Skrevet

Det var da enda noe - men enig i at det underlig at hun må spørre først.... Herremin, det er da ikke alltid jeg vet at jeg trenger en tampong FØR jeg går på badet, for å si det sånn...

og hva med toalettpapir - må man spørre om å få bruke det også?

Fint at pappaen er litt på tilbudssiden, da c",)

Skrevet

Jeg synes det høres både trist og kontrollerende ut å måtte spørre etter tamponger hver gang man trenger det.

Som tenåring ville jeg ikke synes noe om å måtte kringkaste hvert skift - ikke til mamma en gang.

Men det er jo positivt at det ser ut som om det hjelper litt å prate med henne:-)

Håper det fortsetter å bli bedre - for jenta di sin skyld.

Skrevet

Det positive er jo at det er en viss bevegelse i riktig retning, selv om det er langt igjen. Det er jo ikke alltid like praktisk å få spurt om å få ta en tampong når man står der og plutselig trenger en... Stå å rope fra badet da...og håpe at noen hører. Pinlig nok å hviske fram spørsmålet i den alderen.

Har tenkt mye på det med steforeldre og stebarn. Mange har ikke selv erfaring med store barn, og forventer det optimale. Det hjelper nok når de selv får tenåringsbarn, men da er jo stebarna kanskje voksne.

Skrevet

Godt det heller i positiv retning, men jammen har hun langt igjen denne stemoren......

Skrevet

Oh yeah....det har hun virkelig;-)

Skrevet

Vi har akkurat hatt stebarna mine her i 10 dager, stedattra mi er 15.

En dag kom hun og lurte på om jeg skulle på butikken, måtte kjøpe bind, hadde med penger..

Spurte om det var noe spesielt hun skulle ha, kunne hun ikke ta av det som lå der?

Viser seg at vi bruker det samme, så da er det jo ikke noe å lure på, bare å forsyne seg!

Må innrømme at jeg ikke har tenkt over dette i det hele tatt, har jo ingen datter i huset på fulltid. Men nå vet jeg jo hva hun bruker, så da er det jo bare å sørge for at det er noe i skapet, selv når jeg ikke trenger det.

Jeg kan dele det meste med henne, men 2 ting får hun ikke ta.

Øyesminke deler jeg ikke med noen, og dyre hårprodukter fra frisøren vil jeg ha i fred..(i den alderen blir det brukt litt mye...)

Så ikke alle stemødre er slemme, bare litt sløve.. :)))

Skrevet

Ja, ha,ja.. Nå har jeg hørt det og... Spørre om å få en tampis...

Men det er jo et fremskritt da. Et pittelite et??

Skrevet

Det er godt det hjelper å si fra, men det er jo et stykke igjen ennå da... Jeg ser det for meg. Jenta sitter på do og oppdager at hun har fått mensen igjen, åpner døra og roper "Er det greit at jeg tar en tampong?" Skal ikke være mye sjenert da ;-)

Skrevet

Jeg har ikke påstått at alle stemødre er slemme, men ikke så lette å kommunisere med:-)

Og helt tydelig ikke har noe særlig erfaring med tenåringer...

Men jeg er en optimist, jeg gir henne en sjanse til jeg, så lenge barna gjør det:-) Men etter 4 år, så bør man vel kunne forvente et høyere nivå på samtalene dem imellom enn hvor mange tamponger man har "tatt".....eller...;-))

Skrevet

Ja, det vil jeg vel si;-)

Mulig et stooort for henne, men et pittelite et i min sammenheng:-)

Skrevet

Nei, du kan så si Maud;-)

Hun er heldigvis ikke så sjenert da, men har en annen grense på sjenanse hjemme enn borte så klart:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...