Hanne og Jo Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Ser at heliosgrøtene ikke er beriket med ekstra jern, slik nesle og andre har gjort. De av dere som bruker disse grøtene; putter dere noe jernholdig opp i grøten. Ellers er speltgrøten til helios veldig populær her i gården, selv om den etter min mening smaker papp.
Taram har gutt&jente Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Forhørte meg på helsekosten sist jeg var der og kjøpte Helios-grøt, den ansatte svarte at ingen av deres babymatprodukter var jernberiket siden det var debatt ang om dette virkelig var nødvendig. Han anbefalte hirsegrøten, siden det er den grøten som inneholder mest naturlig jern. Spurte lege på helsestasjonen også, hun ga meg egenlitg ikke noe bra svar, annet enn at noen familier har mye jern i blodet, og derfor jernberikes ikke lenger brunost, f.eks. Ble ikke så mye klokere, men et sunt kosthold hjelper jo, grønne grønnsaker inneholder mye jern, og noe morsmelkerstatning (Hipp, tror jeg) er jernberiket.
Hanne og Jo Skrevet 12. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2007 Nei, de på helsestasjonen vet ofte ikke mer enn det som står bak på pakkene. For å bøte litt på jernmangelen i grøtene har vi litt malt solsikke- og gresskarfrø oppi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå