Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Heisann, gullet mitt på snart 9 uker gulper noe helt villt det er skikkelig sprut gulp og kan forekomme opp til 2 timer etter måltid. Skifter vel på henne omlag 8-10 ganger om dagen pga dette. Mener jeg har hørt snakk om ei gang at det fantes noe som kunne tykne melken i magen til babyen slik at det ikke hadde så lett for å komme opp igjen. Det er noe herk med denne gulpingen.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 har ikke noe svar, men gutten min på snart 4 uker holder også på sånn, synes ofte at han liksom spyr skikkelig mye, virker som at alt kommer opp, og så mye små gulping i tillegg. har bare tenkt at sånn er det med små babyer... men kanske det ikke er så normalt??
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Joda det er normalt, men lurte på ang det midlet som gjorde melken litt tjukkere i magen til babyen slik at det ikke ble så mye gulping. For jeg må ærlig innrømme at det blir noe sinnsykt. Hun kan til og med våkne opp når hun sover på dagen pga hun har gulpet. Det blir så vanvittig mye ekstra arbeid og må som regelt vaske dyna og puten hennes en gang til dagen pga gulp..
maja_73 Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Få legen på helsestasjonen til å sjekke om det er pylorus stenose. Det er en innsnevring mellom magesekken og tarmen og maten har derfor vanskelig for å passere. Dette hadde min datter, ble oppdaget først da hun var 4 mnd. De fleste vokser det av seg innen de er et år, alvorlige tilfeller blir operert. Ingen gode råd for å dempe gulpingen så lenge de bare får melk, men det blir bedre med annen fast føde. Most potet funket bra hos oss, men da var hun 5 måneder.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 få en legesjekk av dette. kan være noe med lukkemuskelen. noen barn vokser det av seg, mens hos noen må det operajon til. et annet råd en veninne av meg fikk var å legge barnet på magen en stund før de spiser. dette for å stimulere magen før et måltid.
2 søte Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 snakk med legen! få han til å henvise dere til gastro eller noe på barneklinnikken. og følg med på vekten, gå til hs annen hver uke eller noe, å få hs til å skrive ned i helseboken, så det er dokumentert. losec mups kan hjelpe noen ganger. det er vel mest fpr å dempe de sure oppstøt eller noe, men på min hjalp det litt. det er reseptbelagt.. thich and easy er det tykkningmiddelet tuil å ha i melken blandt annet. og du kan prøve apotekmelkene, husker ikke helt hva de het, men de selger de på apoteket for en 250kr boksen, dersom dette hjelper for gulpingen(kan vere en melkeallergi) så får du det på blå resept, og du får tilbake betalt det du har lagt ut av penger på slik melk. jenta mi var på akkurat samme måte. det hjelper litt når du kan begynne med grøt, men det kan vere en liten allergisk reaksjon som gir slike sprutbrekninger.
77modell Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Hadde ikke bekymra meg så veldig for dette. Mine 2 første var ekstrem med den gulpinga, eller gulping! jeg kaller det spying. Vannvittige mengder som kom opp igjen. No med nr 3 er det ikke ille i det hele tatt. Fordelen med gulping er at de stort sett får opp lufta også. Lillepia vår no har mer prob med å få opp rapen.............noe dritt det også. Men bevares jeg sjønner godt at det blir mye ekstra arb....... Jeg husker på det værste bytta jeg t-skirt 9ganger på meg selv på en dag. Men det blir bedre etter hvert.....er ei mager trøst no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå