Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Må bare få ut litt frustrasjon jeg.. Er så sliten og lei akkurat nå.. Er fortsatt 8 uker igjen til termin, men har helt angst for alt som skal fikses og ordnes, og får jo nærmest panikk! 1. Vi hadde ordnet barnerommet klart, malt og fått inn kommoden (som også har vært pusset opp) og vi skulle begynne å ha i barneklær i kommoden og barnevognen var blitt satt der til oppbevaring.. Men så skulle vi sterilisere pus, og da måtte vi ha et sted å ha henne så hun ikke kommer seg ut på en stund.. Hele endte jo selvsagt med at hun har klort opp alt av tapet og begynt på dørlista, og jeg ble såå lei meg når jeg så dette 2. Vugga og gyngestol skal sendes inn til spraylakkering, om mulig, men vi har fortsatt ikke funnet noen som gjør det.. og jeg føler at tiden begynner å bli knapp.. Hvis vi ikke får gjort det, så må vi jo kjøpe ny vugge, og vi har jo ikke råd til en masse nytt stæsj nå.. 3. Har begynt å pusse opp gangen, så alt er et kaos. Alle lister er tatt av og alt er bare møkkete og fælt.. Orker jo aldri å gjøre det ferdig, og jeg blir sprø! 4. Hele huset er fullt av hundehår (da bikkja har en helt ekstrem røyteperiode nå) og hybelkaniner. Søppelkassa er overfylt og oppvasken flyter.. Alt føles så møkkete og ekkelt ut overalt, og jeg har ikke energi til å gjøre noe! Har i det minste fått satt i gang en vask og oppvaskmaskinen i dag, men føles ikke som det hjelper noe.. alt bare hoper seg opp gang på gang.. Sukk Måtte bare få ut litt frustrasjon.. Har heldigvis noen dager fri nå, men så er det tilbake på jobb og da orker jeg i hvertfall ikke gjøre noe hjemme.. Skal også bort, og jeg gruer meg litt egentlig. Ikke for å dra bort, men for å bli så sliten som jeg blir av det.. og når jeg kommer hjem er det rett på jobb igjen..
Fødeklar_ja! Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Hehe, kjenne mæ igjen der ja 39 daga til termin og har enda en del på rommet til gutten min på 2 år som skal fikses og holde på å kjøre opp til sertifikatet, strøket på teorien 3 gang så holde på å nesten gi opp! Hadde ei vugge æ sku pusse opp, men "sviger" va så snill at ho skjønte at det kom ikke til å bli gjort så ho dro på babybutikk og kjøpte oss ei splitter ny vugge <3 =D Har heldigvis fått sortert litt klær til frøkna og sånt, vaska vogntrekk og diverse småtteri, men off ja enda en del igjen
Gjest Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Har full forståelse!! Har i dag 32 dager igjen til termin, og vi driver med full oppussing av nesten hele huset. Kjøkkenet og stua er grei nå, men på slutten av uka som kommer skal snekkern inn i takkonstruksjonen i annen etasje, der soverommene er, så da blir det til at minstemann skal inn på vårt rom + at det IGJEN blir støvlagt i hele huset. Er så lei av "redebygginga" mi, for det blir bare støv og puss overalt igjen og igjen. Greier liksom ikke la være å vaske litt mellom slagene heller, for vi er jo 4 stykker som tross alt bor her mens det pågår også. Tærer på humøret mitt dette her, særlig ettersom det er blir værre å værre for meg å "gjøre litt". Forsøkte å psyke meg opp med at "tenk på hvordan de greier seg i andre land -jeg har ingenting å klage på" -men, nå funker ikke det heller noe særlig heller. Ikke er jeg fornøyd med været heller, får jo ikke tørket klær ute engang -regner jo hele tiden. Skulle vært gjennom noen sekker med klær etter de to andre, og det helst litt før siste uka før termin..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Du kan jo spørre noen snille venner om litt hjelp da. Jeg sto og malte og tapeserte for harde livet for venninna mi da hu venta nr.2. Hu var like fustrert og sliten som deg. Gode venner hjelper til med glede, uten spm og alt de trenger er et takk og kanskje litt mat og drikke.
Gjest Ut på tur Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Forstår VELDIG godt hvordan du har det men vil gjerne få lov til å "trøste" litt 3 dager igjen til termin... Vi pusser opp bad... med alt det medfører av rot i en knøttliten leilighet... Har hatt et smpkjipt svangerskap så her har møkka sånn generelt hopa seg opp. Vi har byttet rundt på rommene for å få plass til den lille så her står fortsatt stua full av ting og tang som ikke hører til her. Soverommet er full av beskyttelsesplastikk... Men som en kolega av meg sa... ungen har det bra uansett, de restaurerte et helt hus da tvilingene kom lenge før huset var ferdig. Fordelen er at de i dag sover godt uansett hvor mye støy det er Eneste jeg vil anbefale er å "stresse" litt med det som skal males der babyen skal sove. Kanskje den kan sove på deres soverom en stund? Kanskje vugga kan brukes uten å male den ? Eller kanskje den lille kan sove en periode i vogn baggen om dere har en sånn ? Ungen ser ikke listene og alt det der ... og ikke minst, det er utrolig hva man kan rekke på 2 måneder Og så er du kanskje heldig å gå litt over og da er det plutselig 2,5 måneder eller nesten 1/4 år å jobbe ferdig på
eggedosis Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Hei, et godt råd til deg: 1- ikke start på noe nye prosjekter nå, 2- sett opp en plan der du lister opp det som må gjøres i den rekkefølgen som er viktig for deg og barnet opp mot fødsel 3 - ferdigstill en og en ting av gangen, (maks en eller to ting pr uke) 4 - ta deg tid til pause mellom slagene. Sett deg med bena høyt og tenk over hvor godt det føles å få gjort det du akkurat gjorde 5- ikke vær redd for å spørre noe om hjelp 6- bit i det sure eplet, alt som blir liggende urørt, blir som en tung sekk som tapper deg for energi, (ta tak i tingene, spark deg selv litt bak, nettopp for å få følelsen av det behaget det gir, at du kan legge deg nedpå, stolt over det lille steget du tok videre eller punktet du kan stryke fra listen 7- alle gravide føler det litt sånn som du, at man ikke strekker helt til. Det er lov! 8- tenk positivt, om det går sent er det viktig at det ihvertfall går fremover, når barnet kommer kan du bare glemme det da orker du ihvertfall ikke. Lykke til! (Hilsen ei i samme situasjon som også sliter med overskudd og motivasjon)
Gjest Ut på tur Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Jeg må bare få lov til å skrive under på en ting. Spør om hjelp... jeg gjorde det og plutselig hadde vi kommet et LANGT skritt videre med de tingene som skulle gjøres. Veldig mange synes bare det er hyggelig å hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå