Gå til innhold

Dere som har lest den siste Harry Potter - boka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstod ikke helt det der med tryllestaven... The Elder Wand... Hvorfor var det Draco som hadde den? Hvordan hadde det gått for seg?!?

Har akkurat lest ferdig boka nå, og er litt forvirra... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fikk ikke jeg helt tak i heller, lurer på om det er noe jeg har glemt fra en av de forrige bøkene??

Skrevet

Draco hadde The Elder Wand fordi han hadde avvæpnet Dumbledore i boken The order of Phoenix rett inne Dumbledore døde. Det vil si at han tok tryllestaven fra Dumbledore og var derfor den rettmessige eier til The Elder Wand.

Håper dette hjalp litt på forvirringen:-)

Skrevet

Det var vel ikke han som hadde den. Tryllestaven var Humlesnurr sin og for at en annen trollmann skulle kunne overta den så måtte den tas fra den tidligere eieren med makt for at staven skulle finne den nye eieren verdi. (puh-lang setn.) Og siden det var slur som drepte humlesnurr så var det teknisk sett han sin rett på staven-men han tok den ikke. Humlesnurr ble begravd med staven,men voldemort stjal den fra han. Staven godtok ikke voldemort som ny eier siden han ikke hadde tatt den/vunnet den med makt og derfor drepte voldemort slur i håp om at staven da skulle godta han. Hmm-kanskje litt teit forklart? Men jeg kan ikke huske at Draco hadde den?

Skrevet

der ser dujeg hadde gått glipp av noe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...