Gå til innhold

ang sykemeldinger og slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

atter ett spm fra meg..

er 18 uker på vei, og har nok fått bekkenløsning nå. ikke noe morro i det hele tatt. i dag har jeg vært hjemme og bare slappet av. har støvsuget litt, og vaska litt klær, men ikke noe mer. alikevel er hele ryggen vond, lysken og hoftene.

så det jeg lurer på er: hvor ofte blir kvinner med bekkenløsning 100% sykemeldt, og hvordan måler legene graden av bekkenløsningen?

jeg jobber på et dagsenter, hvor det er mange tunge løft og mange tunge brukere som trenger hjelp på toalett osv. det vil kanskje ikke være bra å slite seg ut med å holde på med disse løftene. går det da ann å jobbe med andre "lettere" ting på arbeidsplassen?

beklager mas, men er litt nyskjerrig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver har vel et ansvar å tilrettelegge arbeidsplassen for de gravide skulle man tro.

Skrevet

Arbeidsgiver skal tilrettelegge for deg.Hvis ikke kan du sykemeldes eller settes på svangerskapspenger. Legen måler ikke noe hvor sterk bekkenløsning er, men finner en løsning sammen med den gravide. jeg ble sykemeldt for bekkenløsning i uke 10-12 eller noe, og har vært sykemeldt hele svangerskapet. går straks ut i permisjon. har også en tung jobb. Legen pleier vanligvis å høre på den gravide og hva hun ønsker. dersom du føler jobben er for tung og du ikke får tilrettelegging bør du spørre legen om sykemelding. pleier ikke å være noe problem.

Skrevet

Du må ha en samtale med arb.giver om dette. de er pålagt av lov å tilrettelegge arb. til deg. Å om de ikke kan det så kan de omplassere deg på jobben din til arb som er enklere. Har hatt det slik selv på min arb.plass. Jobber som bartender, men ble sykemeldt når jeg var i uke 23 pga av svak rygg å at man skal ikke løfte tungt når man er gravid da det kan føre til for tidlig fødsel eller at man kan miste barnet( tidlig i svangerskap, mindre risiko jo lengere ut i SS man er.) Så det er bare å snakke med nærmeste overordnede så finner dere ut av det. Å det samme vil legen din si til deg. Men bekkenløsning er jo ikke noe deilig da, så vil tro at du blir SM..

Skrevet

Ett lite tips: bekkenløsning og støvsuging går ikke bra sammen!! ( Det er noe av det værste jeg kan gjøre for bekkenet mitt iallefall )

Skrevet

Kristin*: Fnis, er det ikke typisk da.. måtte jo så klart få til å støvsuge.

Fikk sambo til å lese det du skrev, så forhåpentligvis slipper jeg!!!

Skal ta opp med lege hvordan dette kan løses!! Takker så mye for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...