Gå til innhold

hva med jordmor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos legen 14 juni. og det er fortsatt lenge til jeg skal tilbake.

men jeg har ikke fått innkallelse til jordmor. jeg skal på ul 17 august, vil hun som tar imot meg der bli jordmora mi???

jeg er ikke blitt opplyst om noe, har masse spørsmål, men begynner å bli så frustrert at jeg bare vil drite i hele jordmora...uff....

men er det noen som vet hva og hvordan??

takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er foresten 18+2 på vei..

er det ikke på tide med et møte m jordmor da??

Skrevet

Her i Bergen må man selv bestille time hos jordmor. Det enkleste er å ringe helsestasjonen.

Dersom du tar ul på sykehuset, så er det nok ikke samme jordmor som du møter der. Er trolig heller ikke samme jordmor på føden..

Skrevet

ok.. det høres jo greit ut..

men INGEN har opplyst meg om dette da... synes det er dårlig av legen å ikke opplyse førstegangsfødende om noe slikt.. må jeg bare ringe rundt til jormødre i oslo da, å høre om de vil snakke med meg??

Skrevet

Du må ringe helsestasjonen du hører til og be om time til jordmor. Her hvor eg bor skal vi til jm i uke 16 første gang

Skrevet

Legen min sa heller ikke noe om jordmor til meg. Virket som om hun liksom "ville ha pasientene selv".... Hehe.. Men siden dette er nummer tre, så visst jeg at jeg måtte ringe selv. Jeg hadde time hos jordmor når jeg var 16 uker.

Skrevet

Hei!

Legen min sa heller ikke noe om det, men jeg ville uansett vente til 3 trimester så jeg skal første gang til uka og er da 28 uker.....

Men, det er dårlig at de ikke informerer ja.

Jeg søkte på Oslo kommune på nettet for å finne hvilken helsestasjon min bydel tilhørte også ringte jeg dit og bestilte time bare :o)

Skrevet

men du må ikke gå til jordmor.

Jeg går kun til fastlegen min.

Skrevet

Klart man kan gå bare til legen også. Med begge mine har jeg valgt å gå mest til jordmor, fordi hun har hatt bedre tid til meg og mer spisskompetanse på svangerskap og fødsel. Så for meg var det supert med jordmor. Men helt rett at man kan velge. Noen går f.eks annenhver gang. Jeg skal stort sett bare gå til jordmor denne gangen - så lenge jeg holder meg frisk. Jm kan ikke sykemelde.

Skrevet

ja man kan heldigvis velge. Jeg er den som har hatt uhelidg opplevelse med jormor, men har en fantastisk lege som følge opp.

Skrevet

Her i Trondheim måtte jeg selv ta kontakt med jordmortjenesten som da kunne fortelle meg hvilken helsestasjon jeg hører til. Jeg ringte da den helsestasjonen, men fikk ikke første sjekk før jeg var 24 uker på vei!Var et par ganger til legen min før min første sjekk hos jordmor

Skrevet

Legen min sa heller ikke noe om det når jeg var med han første gangen. Jeg trodde jeg måtte bestille time hos jm selv, men før jeg fikk ringt, lå det et brev i postkassa mi om at jeg hadde fått time!Snille legen min hadde sendt henvisning han!:-))

Skrevet

Huff da.. Ja det er masse forskjellige folk i denne verden.. (Traff på et sånt eksemplar da jeg skulle føde førstemann. Gruff!) Men jeg har vært superheldig med jordmor denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...