Gå til innhold

vond lukt på klesvasken min! hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har siden vi flyttet i nytt hus avotil hadd ekkel lukt på vasken,er ikke noe galt med maskin eller avløp. og jeg tåler ikke parfymert vaskepulver,som ville gitt bedre lukt.. vasker alt av sengetøy og håndduker på 90 grader innimellom,så det skal ikek være at klærne ikke er rene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja blir ofte sånn her også... prøv å putte dem litt i tørketrommelen (bare i 15 minutter eller noe) så pleier lukten å gå bort. jeg syns alltid klærne lukter ekkelt jeg, men når de er tørket er lukta borte...

Skrevet

kan være at du har for mye vaskepulver/tøyskyllemiddel i når du vasker, eller lar klærne ligge for lenge i maskinen før du henger dem til tørk...

vet iallefall at klærne lukter vondt dersom det skjer=)

Skrevet

Kjør en tom maskin på 90 grader inninellom, tilsett gjerne litt edikk. Det skal visst hjelpe

Skrevet

eller så kan det være at de henger for tett når de skal tørke slik at de bruker for lang tid på å tørke...Har hatt samme problemet selv, men jeg vet ærlig talt ikke hva som løste det siden jeg satte i gang flere tiltak. Fikk tak i en tøymykner som luktet godt, hadde oppi mindre vaskepulver og hengte klærne på annenhver snor så det ikke ble så tett

Skrevet

Det som kan være grunnen er at man putter inn litt for mange klær i en vask. Da kan denne vonde lukten oppstå fordi noen av klærne da blir "tørrvasket" eller bare blir halvveis våte.

Skrevet

kan være vannet og. bodde ein plass der alle dei kvite klærene mine vart gule, og det meste lukta vont. flytta til ein anna plass forandra på ingenting og det vart betre lukt av klærene.

Skrevet

fikk tips her inne for litt siden og å rengjøre maskinen med klorin.. jeg vasket i kammeret med klorin og helte en liten dasj inni og kjørte maskinen på 90 grader.. vasket også den gummiringen i døren og inni den ... kjørte så en maskin med et håndkle i på 90 grader og etter det har maskinen min luktet herlig :D

pass også på å rengjøre alle rør og rom i maskinen som kan samle opp vann... håper d bedre seg for vi liker jo selvsagt at klærene er rene :D

Skrevet

Prøv å kjør en tom maskin på 90grader med oppvaskpulver i kammeret. Dette er sterkere en vaskepulver, og tar knekken på bakteriene :)

Skrevet

CITRON! Köp en påse med citronsyra i butiken, eller vanlig sån pressad citronsaft funkar oxå. Ha det i en tom maskin och kör på¨hög värme. Funkar helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...