Gå til innhold

klær dere gir vekk til fretex/ klesinnsamling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med klær det er litt flekker på. har spart på absolutt alle klær etter hun som nå blir 3, skal ta de frem igjen snart da hun blir storesøster. men det er klær med litt tranflekker, middagsflekker( tomatsaus), noen er jo og litt utvasket, dvs en del bodyer er ekstra vide.

Gir dere sånne klær vekk til fretex o.l. ??

vi har noen som samler klær til ukraina to lørdager i mnd så er veldig greit å gi det der. for klærne er jo fine for det om det er flekker på de. er bare litt usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir ikke flekkete/ødelagte klær til fretex. Det kaster vi og de klærne som er i ok stand, men for små sender vi til dem.

Skrevet

Det er sånn eg og tenker MEN var det ikkje et oppslag her i lendet for ikkje lenge siden der FRETEX akkurat ba oss gje klærne vi kastet til dei istedenfor?

Skrevet

Utslitte klær kaster jeg. Men er det en flekk på, så tenker jeg at Fretex sorterer og sender til fattige land. Tar jeg feil?

Folk som virkelig trenger klær, synes vel ikke det er så farlig med en liten flekk...da kan de heller få nytte av et godt plagg selv om det har en flekk på seg.

Skrevet

Vi gir ikke bort flekkette klær, hvis det er mye flekker vel og merke, eller veldig synlig...Syns ikke det er så ålreit.Spørs jo hvordan de ser ut da.Men er klærne gamle og slitt og litt stygge, så kaster jeg de isteden.Sjokkert noen ganger på hva folk gir bort..Møkkete å stygge ting.Unner man andre å gå i sånt?Selv om folk er fattige, så bør man vel ikke gi bort det verste man har.Bare fordi da syns de det er greit å gå i det..Men, men Tok litt av her ..He, he..Er det en liten flekk og plagget ser bra ut ellers så er det sikkert brukbart.Og det er mange som setter pris på det vi gir bort..Håper fretex sortere klærne, de selger jo også klær de får inn, i butikkenen sine her i Norge.Så jeg vet egentlig ikke om det er sånn at de sender klær til fattige land.Eller om de sender pengene de får av salget..hmm.Noen som vet?

Skrevet

Fretex lager dyner av klær de ikke selger videre, så det er bare til å sende de klær med flekker på...Dynene sender de til til u-land, katastrofeområder osv...

Skrevet

Jeg hadde nok ikke gitt bort flekkete klær, men hvis det er som Tine79 sier er det jo bare å gi bort....

jeg fikk en stor sekk med klær av en gammel venninne, da jeg så på klærne var det til og med uvaska tøy oppi der!! Grøt og matrester og greier...Ække det litt sløvt? Hadde aldri kunnet gitt bort noe sånt altså!

Mye av dette tøyet bare kasta jeg....gadd rett og slett ikke vaske andres dritt .....

Hva syns dere??

Skrevet

Jeg leste en artikkel om klesinnsamlinga til Fretex, husker ikke så mye av det som sto, men det jeg bet meg merke i var at de kaster 80% av de klærne de får inn fordi det ikke er brukanes. Det sto ikke om de lagde dyner av det eller sendte det til fattige land, det sto bare kasta.. Men jeg tror mange bruker det som søppelkasse også..

Skrevet

Ja, det er nok desverre mange som bruker fretex som søppelkasser, og det synes jeg bare er utrolig frekt gjort!! De bruker selvølgelig ikke klær som er alt for skitne og hullete og udelikate til å lage dyner av, men de bruker mye som de ikke mener er bra nok til å selge i butikkene sine til dyner. Jeg er med i Frelsesarmeen, så derfor jeg vet litt om dette kan du si:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...