Gå til innhold

Hvite flekker på fortennene ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min på 3.5 år har hvite flekker på fortennene .

Var hos tannpleier med henne for 2 mndr siden hvor jeg tok opp dette - men tannpleier sa at neeeiii synes ikke det var noen hvite flekker der hun da. (merk de synes bedre om tennene er törre enn våte)

Noen som vet hva det kan väre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har lest et sted at det kan være fordi man har fått for mye fluor..men aner egentlig ikke..

Skrevet

Har noe med hva slags tannkrem man bruker mener jeg å huske, noe med fluorinnholdet tro? Jeg er litt usikker, men husker at jeg har hørt om dette..

Skrevet

jwg har fått vite at mine er pga melketennene slo oppi voksentennene en gang, men har også hørt at fluoren har skylda.

Skrevet

Ehh.. Betyr det da at når melketennene faller ut vil de varige fortennen og väre flekkete ? Er det da evnt mulig å fjerne/bleke eller noe. Stakkars snuppedupp kan da ikke ha flekkete tannebisser.

Pusser 2 ggr dagen m fluor tannklre og så får hun 25 mg fluor tabelett pr dag ! (det er det tannlegene anbef... el faktisk er det 50 mg de anbef fra 3 år)

Skrevet

er flekkene på melketennene så er det ikke automatisk at de kommer på voksentennene.men jeg har hvite flekker på begge fortennene oppe. kommer vel sikkert helt an på hvor tidlig det skjer antar jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...