:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 om jeg gjør om på et bildet blir det orginale borte da? eller får jeg beholde det pluss det jeg lager?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Tror du må gi det nye bildet et annet navn.
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Picasa? Åpne bildet, velg Fil-> Lagre en kopi, så har du to eksemplarer og kan spare originalen mens du herjer med kopien eller omvendt. Programmet har dessuten to sikkerhetsventiler. Når du har gjort endringer på enkeltbilder må du velge "lagre endringer" ved siden av mappetittelen for å lagre det for alltid. Om du ikke vi lagre endringen kan du høyreklikke på det endrede bildet i biblioteket og velge "angre alle endringer" ellerno' i den duren. Og selv om du har lagret en endring gir programmet deg mulighet til å gjenopprette; da høyreklikker du bildet og velger "tilbakestill" - dette tar deg til den originale versjonen.
ivf79 Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Pila, jeg vil bare takke for tips! Jeg innstallerte det i stad, og gosj, så hekta jeg ble! Bildene ble jo så mye finere!!:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2007 om jeg skal flytte det bildet tilbake til "minebilder" mappen hva gjør jeg da? takk picasa fikk jeg fra at det sto på ruta nerst på siden, for sider du har oppe. sånn som dinbaby for dinbaby.
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Kommer vel an på hvor du skal flytte det fra? =) Picasa finner alle mapper som inneholder bilder. Om mine bilder ligger på den listen, bare løfter du det fra den mappen du har det i og over i "mine bilder"-mappen på venstresida i programmet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2007 jeg skal flytte det fra picasa tilbake til mine mapper på datamarskinen. for jeg har gjort det om og vil ha det der også :-) for jeg får ikke til og hente det opp fra picasa til msn
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Det ligger allerede i mappen din på datamaskinen om det var der du hadde det til å begynne med. Picasa viser de bildene du har på dataen, det lagrer dem ikke andre steder. Når du åpner picasa, sant, så søker det frem alle bildemappene du har og legger dem på venstremenyen sin. Derfra kan du klikke deg inn på bildene og bearbeide dem. Når du har gjort det du vil med dem, klikker du "lagre endringer" i biblioteket, og da legger det endrede bildet seg i den mappen det opprinnelig var. Dersom du bruker picasa til å importere bilder utenfra (kamera, CD e.l) eller du vil legge bildet et annet sted enn du fant det opprinnelig, kan du når du har bildet åpent for bearbeiding velge Fil->lagre som.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2007 fikk det til, men på en annen måte. men det gikk :-) så da er jeg fornøyd
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2007 mase mase :-) går det an og gjøre bakgrunnen helt hvit?
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Tror ikke det, ikke i Picasa - dvs., den blir helt hvit om du leker lenge med justeringsfunksjonene, uthev-knappen særlig, men da vil resten av bildet også bli lysregulert. Det er enklere å få den helt svart, ved å gjøre kantene diffuse og øke skyggenivået, som jeg har gjort på flertallet av profilbildene mine. Photoshop Elements eller vanlig Photoshop er bedre til å fikse bort bakgrunner og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå