Gå til innhold

Samboerkontrakt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det bare for å skrive ned hvem som eier hva, for å hindre krangel ved et eventulet brudd??? Eller har jeg missforstått kraftig nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder i prinsippet det, ja:-) Hvis det skal være juridisk gyldig skal også to venner signere kontrakta sammen med dere (som vitner). Det er i utgaNgspunktet alt dere trenger å gjøre.

Skrevet

Før vi giftet oss hadde vi både samboerkontrakt og gjensidig testamentet. Begge deler ble utarbeidet av en advokat og skulle sikre oss nesten samme rettigheter ifht hverandre og barnet vi ventet, som det som gifte par har.

Man skal ta hensyn til hvem som hadde med hva inn i forholdet, hvordan ting som blir skaffet til veie i forholdet evt bør fordeles (jeg ble hjemme et år med barnet da jeg var student og hadde ikke penger. Dvs at mannen min kjøpt alt vi trengte til huset), hva som evt skulle skje ved uventet dødsfall etc.

Skrevet

ja mene no det.Det e ve tenkt på sånt som arva ting, som du ikkje vil at den andre part skal ende opp med visst det blir brudd(særeie).mulig det åsså har noe med ka som blir tilført i husstanden i ettertid.Eg har aldri skrevet en sånn her kontrakt, men det kan hende du kan søke om en sånn kontrakt på nett å se, eller ring en advokat å hør....

Skrevet

Takker:)

Var sånn jeg trodde det var, og er det snakk om arv, må man jo skrive testamente uansett... Ser liksom ikke helt vitsen med en sånn kontrakt jeg da.. Men nå er vi veldig klare på hvem som eier hva da, leilighet leier vi, hver vår bil med lån har vi, så det er liksom ikke så mye tvil.. hehe:) Møbler og sånn er vi også veldig klare på hvem som eier... Er mange som driver å snakker om denna kontrakta... Hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...