Gjest Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Jeg skal ha KS og så har jeg hørt at han har rett på 14 dager "permisjon" når jeg er på sykehuset/kommet hjem! Stemmer dette? Får man lønn da? Hvordan går man frem for å få det? Må han ha med seg noe skriv etc. til sjefen om at han skal bli pappa da? Når må han si i fra om det?
Ranveig R Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Alle pappa'ar har rett på 14 dagar fri i forbindelse med fødsel, enten det er ks eller "vanleg" fødsel. Han skal ikkje behøve å søke om noko i forbindelse med dette. MEN det er opp til arbeidsgivaren om mannen din får permisjon med eller utan løn. I det offentlege trur eg alle får løn i to veker. Mannen min fekk løn i ei veke, mens andre ikkje får løn i det heile tatt.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Han har rett på 14 dager forsørgerpermisjon fra jobb i forbindelse med fødsel ja, men det er opp til hans arbeidsgiver om disse 14 dagene er betalt eller ikke. Han må forhøre seg med arbeidsgiveren sin.
Ranveig R Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Mannen din må sjølvsagt gje beskjed om dette på jobben (helst i litt god tid sånn at dei får satt inn ev. erstatning for han). Antar det holder å informere om termindatoen/ks-datoen.
dårligfantasi Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 kanskje det er andre regler her.. men samboer måtte levere inn en søknad, for og få den fødsels permisjonen.. og den er på 10 virkedager, mener jeg på.. med lønn.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Har hørt at mannen kan bli sykemeldt eller overta deler av din permisjon dersom du trenger hjelp hjemme pga keisersnitt, sykdom etter fødsel og lignende...
mammat2goll Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 han overtar permisjoen din, dersom du sykmelder deg. Mange som gjøre det etter ett KS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå