allis. Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Hei alle jenter der ute.. Jeg er 15+3 i dag, har fått litt mage men det jeg synes er litt rart er at den "forsvinner" på en måte når jeg ligger.. Skjønner ikke helt hvor det blir av den!=) Flere som har hatt det sånn, eller er det unormalt....?? Også denne livmora som alle kjenner...!? Vel, jeg har kjent etter den siden uke 12 men jeg finner den ikke.. Kanskje kjenner jeg den litt når jeg står men når jeg ligger blir alt så og si flatt.. Håper alt er i orden, har lite symptomer, så må si jeg lurer på om det virkelig er noen inni magen min... Er førstegangs og er ganske slank.. Noen med lignende erfaringer der ute...!=)
Gjest Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Hei, Jeg tror det er normalt det du beskriver. Jeg er nå i uke 26 og kjenner meg igjen i det du skriver fra ca uke 15. Jeg fant heller ikke livmorkanten, var redd for å klemme for hardt på magen. Tror ikke det er sant at "alle" finner den. Legen min viste meg kanten når jeg var i uke 20, hadde ikke klart det selv.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Jepp! Min mage forsvant plutselig i løpet av dagen, og om kvelden kunne den ofte ese seg opp igjen, eller se helt flat ut. Det er helt normalt! Ingen kunne se på meg at jeg var gravid før i uke 18-19. Plutselg "popper" den bare ut og blir der. Hilsen meg som venter Lukas.
tudeluuu Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 at magen blir flat når du ligger er helt normalt! Tyngdekraften virker i aller sterkeste grad, og livmora detter ned mot ryggen når du ligger, det vil den gjøre helt til du føder, magen vil alltid være flatere når du ligger på ryggen, men klart vil den ikke forsvinne når ungen blir større! magen in poppa ikke ut før i uke 22 ca første gang jeg var gravid.. jeg følte at det var noe mer der, men samtidig så var det liksom ikke en gravidemage før den plutselig poppa ut!!
Topp 10. Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Hei, jeg har det som deg:) er i uke 16 nå. Jeg finner ingen livmor der uansett så mye jeg prøver, og magemusklene som skal skli til sides er der fortsatt... men det er ubehagelig å stramme! Men magen min er som før graviditeten når jeg står opp om dagene, bare hardere enn vanlig. Men på kvelden etter litt mat i løpet av dagen så står den ut, som en stor fettklomp:) Håper gravid magen kommer snart!! Jeg så min lille på tidlig ul i uke 14, og alt så bra ut:) Så vi trenger nok ikke å begymre oss:) Lykke til:)
majsenna™ Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Legen min viste meg et artig triks: Hold en hånd flatt nederst på magen og en hånd ca på navlen. Når du dytter den nederste hånden blir livmoren "vippet" slik at du kjenner øvre kant... Dette var eneste måten jeg klaret å kjenne livmoren på. Kjæresten hadde også glede av det.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 jeg hadde også en sånn mage til ganske langt ut i svangerskapet! når jeg lå på rygg var magen min som før og ingenting tydet på a tjeg var gravid, sto jeg hadde jeg en liten hump på magen! jeg er også førstegangs og de sier jo at det ofte vises senere på oss, det ble ikke tydelig at jeg var gravid før jeg var over 17 uker på vei, først da kunne andre se det!
Fru Solberg Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Hei. Jeg er 15+2 i dag og har det akkurat på samme måte. Hvor blir magen av? Jeg har blitt ganske stor allerede, sikkert pga at det er med nr 2, men når jeg ligger, så forsvinner alt.. hehe
purple Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Det er helt vanlig. Var slik hos meg i samme uke som du. Nå er jeg 17+5 og har noe mage når jeg ligger. Magen skøt plutselig fram de siste dagene nå. Ta det med ro og ikke bekymre deg:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå