Gå til innhold

mamma 070706

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør du det? Jeg tenkte å jobbe en dag i uka. Men må man sende inn skjema og greier? For å opplyse om hvor mye man har tjent?

Og hvordna får man betalt? FÅr man lønn fra arb.giveren + fra NAV i en og samme mnd, eller får man etterbetalt?

fortell:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender inn skjemaet hver mnd (tidskontoskjemaet), dette pga. at noen mnd jobber jeg 10% andre mnd 100 %. Får svangerskapspengene utbetalt etterskuddsvis, slik at jeg sender inn i mnd.skiftet hva jeg har jobba i mnd som har gått. Oppgir ikke inntekt (de opplysningene fikk de da jeg søkte om svangerskapspermisjon), får da utbetalt både pemisjonspenger fra Nav og lønn fra arb. giver hver mnd. Dvs. sender skjema med oversikt over jobbmengde til Nav ca. den 1. -utbetaling rundt den 25. samme mnd. Lønn fra arb.giver på vanlig lønningsdag.

Dersom du skal jobbe en dag i uka fast, så holder det å sende inn tidskontoskjemaet en gang. Sender det hver mnd siden arbeidmengden er så variabel, og har en avtale med saksbehandler om at når vi er der hvor permisjonen opprinnelig skulle vært ferdig, da gjør vi opp status og beregner hvor mye lenger jeg skal ha permisjon. Dersom du om f.eks om 4 mnd finner ut at du vil jobbe mer enn en dag pr uke, ja da sender du inn nytt skjema.

Vet ikke helt om jeg greide å formidle hvordan dette fungerer i praksis?

Skrevet

Joda, tror jeg skjønte det.

Jeg har variabel lønn. Men da får jeg altså lønn fra NAV - MINUS de dagene jeg opplyser om at jeg har jobba. Og så får jeg lønn fra arb.giveren, til vanlig lønnsdato, det jeg har jobba.

Høres greit ut:)

Har hatt permisjon siden april/mai, så det gjør altså ingenting å sjonglere på dette sånn midtveis:)?

Men det er vel mye forlangt å si at pappan skal ha 2 uker sammenhengende på slutten, så tidskontoen blir spredt ut fra si neste mnd og 20 uker frem i tid? (5dager x 4 uker)...

Skrevet

Jepp. Permisjonspenger fra NAV minus de dagene du har jobba.

Fra 01.01.07 kan man sjonglere slik med permisjonen midtveis.

Pappaen kan ta sin permisjon sammenhengende, uavhengig av hvordan du tar ut din permisjonstid. Her har pappa hatt tre uker sammenhengende permisjon, så jobba han fire uker (da tok jeg ut tidskonto), for så å ta ut tre nye uker sammenhengende permisjon. Så kan det godt hende at jeg jobber 100 % en periode og tar ut siste rest av permisjonen neste sommer (laaang sommerferie på mor og barn) - får se etter hvert hva jeg bestemmer meg for. Iallefall flott at reglene har blitt så smidig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...