Gå til innhold

Hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! gutten min er 3 uker gammel imorgen, han sliter med magen. Har kuttet ut melke produkter i noen dager nå, men synes snart ikke der er noe å spise. Vil gjerne spise litt sundt men salat og grønnsaker er jo ofte ting som kan gi luftsmerter, noen med gode forslag? Har vært hos ostopat og han mente det bare var litt start problemer, men synes det er slitsom han skriker mye noen dager. Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi holdt på sånn hun også. Jeg ga henne litt tillegg på kvelden, men det gjorde bare vondt verre. Nå er hun 7 uker, jeg fullammer, og hun er kjempe fornøyd. Men jeg holder meg unna melkeprodukter, kaffe, kullsyre, kål og sjokolade. Håper gutten din snart blir bedre i magen!!

Skrevet

Takk for svar, håper at dette blir bedre snart. Blir slitsomt i lengden, og lite søvn blir det også. Har jo kuttet ut alle melkeprodukter og virker ikke som det blir bedre, kanskje jeg bare må godta at det er sånn.

Skrevet

Jenta vår også gråt mye og hadde veldig vondt i magen sin fra hun var to uker gammel. Tydelig at det var tegn på kolikk.

Vi tok henne til kiropraktor. Helt sprøtt. Hun hadde holdt på nonstop fra 17-tiden på ettermiddagen til 1-2-tiden på natta i en og en halv uke før vi kom til kiropraktor første gang.

Etter denne første behandlingen var det nesten ikke en lyd fra henne de to påfølgende kveldene. Vi hadde totalt 5 behandlinger over en 2-ukersperiode og etter dette var det over.

Noen ganger kunne hun også virke litt hard i magen sin og da ga vi henne litt maltekstrakt på en teskje, dette hjalp.

Litt babymassasje på magen kan også hjelpe. Det kan hjelpe de til å få ut lufta.

Når det gjelder maten du spiser så kan du hvertfall prøve å unngå alt som gir mye luft (kål, erter, løk etc etc)

Jeg også prøvde å holde meg unna melkeprodukter, men på helsestasjonen sa de at det egentlig ikke var vits så tidlig da det var liten sjanse for at babyen hadde melkeintoleranse. I tillegg er det jo heller ikke så lett å holde seg unna alt med melk da mange matprodukter har melk i seg. På helsestasjonen mente de at jeg i første omgang kunne prøve andre ting som f.eks kiropraktor.

Spurte også kiropraktor om det med homeopati, osteopat etc. Han mente at de stort sett gjorde det samme alle sammen, så dersom ikke kiropraktik hjalp så var det liten sjanse for at de andre ville hjelpe.

Det kan også være at babyen har KISS/KID og dette vet kiropraktorer, homeopater etc en del om.

For vår datter så var det nok antageligvis litt av dette som lå til grunn. At det kunne være noen slags låsninger i ryggen som gjorde at hun gråt. Dvs at når hun fikk luftsmerter i magen så krøket hun seg sammen og da igjen gjorde det antageligvis vondt enkelte steder i ryggen som igjen førte til at hun gråt.

Det er viktig at du prøver å få babyen din til å rape etter hvert måltid, men det regner jeg med du gjør.

Ønsker dere lykke til, det er så vondt når man ser babyen sin har vondt, og man føler seg så hjelpesløs.

Men du skal se det går over snart.

Mitt beste råd er som sagt kiropraktor da dette hvertfall hjalp veldig for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...