Mayra Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Hvor aktive er dere egentlig ift å hjelpe barna deres med å få venner? Da tenker jeg særlig på i nærmiljøet hjemme. I barnehagen blir det jo litt annerledes. Legger dere tilrette? Oppsøker naboer med barn? Eller lar dere barna finne ut av dette på egen hånd? Tenker på fra barna er rundt 3 år og oppover. Det er jo desverre ikke sånn lenger at gata kryr av unger..
Learning to fly Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Her må de gå ett godt stykke på bilveien for å komme seg til ett byggefelt med barn i. Så det blir lite aktuelt. Så vi har invitert noen barn hjem her, ikke alle i den alderen så er så modige att de våger å være uten foreldre, når de ikke kjenner andre enn ungene. Så det blir mest kusinen dies. Hun er på liggebesøk hele denne helgen også. Vi reiser en del til de også. Heldigvis flytter vi inn i ett byggefelt med masse unger fra barnehagen til neste år, så da håper jeg det blir lettere. Og flere barn "i gata".
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Begge mine har vært/er i barnehage. Så de har jo fått venner der... Jeg kjører og henter når d trengs. Vil gjerne hjelpe dem å få en god vennekrets. Ikke så mange i helt nærheten som de bare kan gå til desverre. Passer også på at de får ha med seg venner hjem, at d blir noenlunde balanse i det. Vil jo bli kjent med vennene deres også, føles trygt d. Gutta er 5 og 9 i år.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Her kryr gata av unger faktisk. Men bare en som er på alder med vår jente. Vi blir med henne bort på lekeplassen, og bort til han som er på samme alder. Hun kjenner alle barna i gata, men tør ikke å gå ut i gata og leke alene, redd for bilene... Selv om det ikke kjører noe særlig biler her inni gata våres, og det er 20 sone her. Men regner med at det blir anderledes neste sommer, for da er hun snart 5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå