Gå til innhold

Hvorfor nattamme når barnet er over 5-6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun pga kosen? Hadde det ikke vært allright både for mamma og barnet og fått inn den rutinen å sove hele natten?

De trenger jo ikke mat om natten når de er så "gamle"....

Bare lurer jeg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet bare får mm, altså fullammer, så vil det fortsatt trenge nattmat. IAllefall de fleste babyer.

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller. Jeg sluttet med nattamming med en gang ungen ble 6 mnd og begynte å få grøt på kveldene. Deilig...!

Skrevet

Barnet trenger uansett mer enn mm etter 6 mnd, så tror ikke det er så mange som fullammer etter barnet er et halvt år......

Skrevet

Er det noen fasit på babyene da? Noen ternger, andre ikke.....kommer jo ikke bruksansvisning på disse små når de blir født.

Skrevet

Jeg nattammer 2-3 ganger pr natt og gutten min er 6 mnd, han har spist grøt i 3 mnd nå, men sover ikke rundt....!!!!! Skulle ønske han sov rundt, men har ikke orket å ta kampen............Får se hvor lenge jeg orker denne nattammingen. Han spiser foresten kanskje pupp 2 ganger ila dagen, eller sår han grøt og middag, fikk også skive i går for første gang;) Så han burde absolutt klart seg uten nattmat, noen som vil komme og venne han av for meg???

Skrevet

Joda, men det er ikke bare-bare! Fullammet til han var 6 mnd, så begynte han å få grøt på kvelden. Da trodde jeg natt-ammingen skulle ta slutt, men han fortsatte å våkne to ganger midt på natta etter mat. Vi har flyttet han på eget rom, pappa'n går inn på natta for å roe han med sutten (og når han ikke får mat resulterer det i våkning MYE mer enn to ganger mellom kl. 24 og 06!!), og jeg ammer han ikke før klokka er halv seks-seks igjen (når han våkner selv etter det).

Vi har begynt å gi enda et måltid med grøt, men det hjelper ikke. I natt var det 4. natta vi prøvde på denne måten, og i natt var han hos besteforeldrene sine. Han er 7 mnd. Så joda, hadde vært mye bedre for begge med en hel natts søvn, men lettere sagt enn gjort gitt! Men jobber jo med saken, blir nok verre nå når pappa'n drar på reisejobb og jeg må drive å avvenne han alene, og i tillegg stå opp med han alene om morran!

Skrevet

HI her!

Jeg skjønner de som prøver å avvenne (og det kan ta lang tid, man MÅ være konsekvent selvom man har lyst til å gå opp i røyk der og da). Men jeg kan ikke forstå de som gjør det for kosen sin skyld..... Blir jo hundre ganger vanskeligere å avvenne når de blir eldre. Eller?

Men, jeg respekterer det, jeg bare lurer jeg :-)

(Og respekter at jeg lurer også, kom med svar, ikke angrip!!)

Skrevet

Jeg er glad snuppa selv ga opp å våkne om natten da hun var rundt 1 mnd... For jeg tror ikke jeg hadde hatt ork til å være så konsekvent på natten, hehe... Veldig stor i kjeften på dagen, men hadde gitt etter som bare tusan når natten hadde kommet ;o)

Nei, lett for meg å si, men tror jeg bare måtte ha tatt meg i skinnet, blir vel verre og verre jo eldre dem blir...? Og det går fort til man begynner å jobbe igjen og DA trenger jeg iallefall mine 8 timer ;o)

Men som sagt er jeg sjeleglad for at hun sover hele natten (la det forbli sånn, hehe)!!

Skrevet

Vesla e 11 mnd og jeg ammer 1 gang i løpet av natten. Det er litt pga kosen,men mest fordi jeg ikke orker å ta opp kampen om natta. Men må nok ta den kampen en eller anna gang for har jo ikke planer om å amme i mange år;)

Men nødvendig? Nei. Vesla er stor for alderen og har ikke behov for mat om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...