Mirakeljenta08 Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 hva driver dere ed om dagene da. vi koser oss hjemme og treffer andre barn og er mye på besøk. nå i høst begynner vi på babysvømming, også tror jeg vi skal litt i åpen barnehage. fler enn meg som skal være hjemem emd barna et år. thomas er 13mnd. koser oss så flere?
yasmina Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Jeg er hjemme med minsten som er nesten 14 mnd, eldstemann paa 2,5 aar gaar i barnehage 3 dager i uke, ca 4 timer. Vi treffer venner, gaar i lekegrupper, parken, svoemmebassenget osv. koser oss masse og mini skal vaere hjemme til han b;li to, akkurat som broren var.
Mirakeljenta08 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2007 samme her. thoms skal i barnehage fra høsten av 2008. syns er så liten å begynne i barnehage dette året så lenge vi ikke måtte.
Ranveig R Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Ja. Eg har vore heime med lillegut på 23 mnd heile tida. Første året var det mykje trilleturar saman med andre som hadde permisjon, neste halvår var det mykje besøk hos/av ei av trilleveninnene som hadde 1/2 års ekstra permisjon. Deretter blei vi heilt "avhengig" av open barnehage. Fantastisk tilbud! Eg fortsetter å vere heime neste år og (skal ha ein liten ein til i oktober), men då skal lillegut vere hos dagmamma to dagar i veka, så både han og babyen får litt fred frå kvarandre (og kanskje eg får kvile litt?). Dei dagane han ikkje skal til dagmamma kjem vi til å gå i open barnehage. Han er blitt så stor no at han har masse glede av å vere saman med andre barn på sin eigen alder - og det er greitt for meg å sleppe og aktivisere han kvar dag, heile dagen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 hvorfor har du han ikke i barnehage de to dagene i uken? når du sier at han har det behov for å være med andre barn?
Ranveig R Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 * Fordi søstera mi trenger deltidsjobb * Fordi vi ikkje har råd til redusering av kontantstøtten (får ikkje fødselspengar denne gongen fordi eg ikkje har vore i jobb). * Fordi mannen min må hente og levere, og vi treng då pass fram til kl 18 enkelte dagar * Fordi eg trur det kan vere godt for han å få full oppmerksomhet av og til, når han er heime må han nødvendigvis "dele" med babyen. Håpar det vil lette søskensjalusien. Eg sa forresten at han synest det er kjekt med andre barn, det betyr ikkje at han er avhengig av å vere med andre barn kvar dag, heile dagen. Han får jo tre dagar i veka i open barnehage )
alvefrøken Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Snuppa mi er 18 mnd og jeg er hjemme med henne. Om dagene leker vi inne etter frokost, går ut i ti tida og er sammen med andre barn, spiser i halv tolv tida, soving, middag kvart over tre når pappaen kommer hjem, ute på lekeplassen etterpå... FULL fart dagen lang Vi er også i åpen barnehage to dager i uken:) Synes vi er kjempeheldige som kan ha det slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå