Leetha Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Jeg har en rolig og grei gutt på snart 3 år. Han liker biler, verktøy, postmann pat, Bob, Sabeltann etc, men han liker også å pusle med små figurer feks teletubbiene, mikke mus etc. Han er ingen turbo, han liker å stulle og leike rolig leik, tøyse og tulle. Her om dagen var vi i leikebutikken, og han ble såååå opptatt av de gammeldagse husene veit dere, med flere rom, trapp, mor, far, barn, hund. Du får kjøpt skikkelig innventar til huset, det er ingen rosa dill dall hus. han hadde så lyst på det huset! jeg tenkte jo at nei, du er gutt, du kan ikke ha sånn hus. det er til og med ting man får kjøpt til faren i huset. Så fant vi mummitroll huset, som han da fikk. han leiker sååå mye med det, og vi leiker sammen og har det veldig gøy. merker at dette er bra rolleleik for han. men jeg tenker samtidig at å ha et slikt hus hadde gjort leiken vår opptimal, så mye fint han kan lære gjennom et slikt hus. Men kan en gutt ha et slikt hus?????? hva mener dere? folk må jo tro at jeg savner å ha en jente eller no, å prakker "jenteting" på gutten min??
melkekua™ Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Selvfølgelig kan en gutt ha et mummihus eller dukkehus! Er jo mange jenter som leker med biler ;o)
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Selvfølgelig kan en gutt ha et sånt hus. Må jo være like morsomt for gutta å ha sitt eget "hus" som det er for jentene.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Selvfølgelig kan en gutt få et sånn hus!:-) Selv lekte jeg både med dukker og biler.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Absolutt! Har selv to gutter, og ville la de leke med hva de vil. Han er jo fremdeles liten...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Hehe...vi skreiv det samme, bare jeg hadde en liten skriveleif i setninga mi!
yasmina Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Her har vi snakket om at guttungen skal faa det til jul.....Han elsker ogsaa saant.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 ser ikke helt problemet med at gutter kan leke med dukker eller dukkehus jeg da... er vel ikke noe annerledes enn at gutter leker med biler ??
Leetha Skrevet 12. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2007 Ja, jeg tenker mye på at siden jeg har to gutter, selv om den ene bare er 2 mnd, at folk tror jeg må savne ei jente hvis jeg kjøper sånt hus, men det gjør jeg jo ikke, elsker guttene mine. har flere venninner med jenter som gutten min leiker med, og et slikt hus kunne jo gjøre leiken bra for dem her hos oss:) Og ikke minst for han, gutter må vel ikke løpe å skyte hverandre hele tiden eller brumme med biler hele tiden..
Gothminister Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Mange vil kanskje se på det som en jente ting.. Jeg ser på det som litt jentete,men vil gutten ha det,så skal han få ha det. Eldste sønnen våres liker å late som om han lager mat. Pappa'n her likte ikke tanken på att jeg da ville kjøpe ett leke kjøkken til han. Jeg gikk til innkjøp av noen leke-plastikk tallerkener med skje og gafler. Kopp og kasseroller var også med. Da pappa'n så att den eldste likte å leke med det,ja,da kunne pappa'n lage ett lite kjøkken i lekestua hans.. Gutter har også godt av å lære å leke forskjellige rollespill,de utvikler seg kjempe godt med det! Jeg er slik som jeg skrev over,att noen ting er kanskje mest for jenter,men vil gutter ha det,ja,så kjøp det! Hva skal ellers gutter leke med? Slåss,kjøre bil,traktor etc.. Nei,de finner sine egne interesser,og da er det bra vi følger det opp. Synest det var fint att du kjøpte det huset til han jeg.
Snuppa! Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Jeg ville kjøpt det hvis han vil ha det absolutt. Blir litt feil å si," nei du er gutt du kan ikke ha sånt". Jenta mi har en 3 menning som hun leker så godt sammen med,de leker med dukker osv,de er så søte sammen der de leker.
Leetha Skrevet 12. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2007 burde nok bare kjøpe det til bursdagen hans og blåse i hva andre sier og mener: herregud han liker jo traktorer og gravere også; men ja; hva annet skal han liksom leike med:::
Gjest Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 Kjøp det Hvis jenta mi vil leke med biler og typiske "gutteting" skal hun få lov til det Nekter henne ikke leke med det bare fordi det er typisk gutt.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Vi har tvillinggutter på fire år, de fikk dukkehus til julegave av besteforeldrenen Ser ingen problemer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå