linzzy25 Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 jeg har nettopp begynnt i en ny jobb...og ja jeg viste at jeg var garvid før jeg begynnte. nå vet jeg liksom ikke helt hvordan jeg skal si det til sjefen eller hvordan jeg skal gå fram. er nå 9 uker på vei.
line_n & sara Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 vent til prøvetia er over!!!!!! selvom de ikke har lov til å nekte deg videre ansettelse pga graviditet, er det mange som gjør det!!
linzzy25 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2007 prøvetiden er jo over i desember og da er det nok forsent å fortelle at man er gravid.
line_n & sara Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 ååå.. meld deg inn i fagforening, så kan du fortelle det! og hvis sjefen prøver seg..så tar du bare kontakt med fagforeninga!
bell3, fikk gutt Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Prøvetid her i norge er bare på papiret viss det er fast jobb du har. For å kunne sparke deg i prøvetid eller når prøvetid er over må de BEVISE at du er udugelig eller inkompetent. Eller du må komme på jobb drita full/rusa eller drive med underslag. De må også bevise at de har tatt problemet opp med deg i form av oppfølgingsmøter med skriftlig referat og i etterkant av det en skriftlig advarsel. Meld deg inn i en fagforening, så får du også gratis advokat viss arbeidsgiver skulle finne på noen sprell. DU har ALT på DIN side allerede i denne saken, så lenge du ikke dukker op på jobb dritings, men det er vel ikke så sannsynlig i din situasjon da ) Dessuten er de fleste arbeidsgivere ikke så håpløse på dette lenger. Jeg har akkurat fått ny jobb hos min arbeidsgiver som assisterende butikksjef, og det fikk jeg etter jeg gikk ut i permisjon. Fikk jobben for en uke siden, og jeg hadde termin i går. Begynner i jobben når jeg er tilbake fra permisjon.. ) Tror dette går smertefritt jeg, lykke til )
Maria&Casper Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Tror ikke de har lov til å sparke deg siden du er gravid. Mente å ha lest det i papirene jeg fikk hos jm..
Gjest Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 selvfølgelig har de ikke det, men det er da mange som prøver seg likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå