Gå til innhold

hvordan er egentlig det der med solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta det eller ikke? Er jo ikke sol ute så... Er 14+5 i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pigmentene til gravide forandrer seg, så jeg ville nok ikke tatt ekstra sol, vær heller litt bleik nå, så kan du sole deg masse etter at babisen har kommet!

Skrevet

Jeg letter etter litt info ang. dette på nettet og fant ikke noe som sier det er direkte farlig å sole seg graviditet. Tror det stod at det ikke var anbefalt de første 12 ukene.

Men det stod også at det ikke har vært forsket noe særlig på dette og at det derfor var umulig å vite om eventuelle bivirkninger.

Skrevet

Dette skulle jeg likt å visst også. Været er elendig og jeg er blek. har sjekket litt og ser ikke at det kan være direkte farlig, man må dekke til magen, pga at det blir veldig lyst der inne.

Det er heller IKKE bevist at det ikke er farlig, så man bør kanskje vente til neste sommer?

Finner ikke noe skikkelig svar. Kanskje jordmor vet.

Skrevet

gikk på hudpleie i fjor,spurte læreren og hudlegen..di sa at det ikke var skadelig på noen måte,at det skulle ganske mye til før at strålene skulle trenge gjennom alle hudlagene og ned til babyen,

holder meg til dette jeg,men du kan jo selv vurdere det.

Skrevet

Spurte helsesøsteren og sa at det var helt greit å ta solarium, men med måte. Har og snakket med en lege og han sa at jeg måtte være obs på pigmentflekker.

Skrevet

Jeg har atopisk eksem og er derfor ganske avhengig av å ta sol når eksemen klør som verst, og jeg har fått beskjed av flere leger at dette ikke er noe problem så lenge solingen ikke er overdreven. Det eneste "problemet" med å ta sol er når magen begynner å bli stor, fordi hvis man da ligger helt flatt, som man jo gjør i solarium, kan vena cava (pulsåren) komme i klem, og det er ikke akkurat ønskelig...! Dette er ikke et veldig hyppig forkommende problem hos gravide, altså, men det kan skje, også uavhengig av om man ligger i solarium!

Skrevet

Kom akkurat hjem fra en herlig liten "runde" i solarium. Satte viften direkte på magen og på full guffe så det ikke skulle bli så varmt for vesla. Har hørt mye rart om å ta sol når man er gravid (at fostervannet kan koke osv.. hehe). Men tror det gjelder å bruke sunn fornuft her som ellers. Deilig å være litt brun og da!!

Skrevet

Legen min sa at jeg måtte være forskiktig med soling på grunn av pigmentene i huden som forandres når man er gravid. Man kan få pigmentflekker som blir varige, spesielt utsatt er ansiktet. Så det var også veldig viktig at man brukte solkrem når man var ute i finværet.

Jeg visste ikke om dette i starten og solet meg masse, har berget unna stygge pigmentflekker i alle fall, men jeg var også veldig påpasselig med å smøre meg med solkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...