Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Jeg har fjernet den ene eggstokken, har igjen 2 eggledere. Men blir ikke gravid...Hvordan finner jeg ut om egglederen er tett? Kan jeg best time på f.eks Volvat..? For vet at jeg skal jeg prøve å gå gjennom fastlegen vil det ta mange mnd..
så gla' Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Hei! For å finne ut om de kan være tette, må du til en gynekolog og ta innvendig ultralyd. Jeg fikk henvisning fra min fastlege, og det tok omtrent 3 uker før jeg fikk time. Du kan selvfølgelig bestille time hos en privat, f.eks. Volvat. Koster gjerne litt mer der da, men du trenger ikke henvisning. Lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Jeg tror at hvis du skal finne ut om du har tette eggledere så må du ha Lap, det er litt mer omfattende. Men jeg er ikke helt sikker da jeg slapp det selv
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2007 Innvendig ul har jeg hatt men da ser de ikke egglederene...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Nei, det er derfor jeg mener at du må ha lap. Da må du utredes først, lap er en av de siste tingene man gjør. Tror det kan være litt vondt
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Sorry, innlegget var til Så gla'. :-) Jeg trodde jeg hadde lest at man kunne ta røntgen for å se det og, sammen med kontrastvæske.
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2007 Får sjekke litt mer. Burde ha utdannet seg til gynekolog og jobbet på et stort privat sykehus..he-he, da kunne man ordnet alt selv.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 hehe, jeg får ta videre utdanning jeg da:D Er sykepleier om 1 år
så gla' Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Hei! Trodde de så det på UL siden jeg var på det selv denne uken, hvor gynekologen sa at egglederene så åpne og fine ut. De var litt bekymret for at de kunne ha tettet seg etter at jeg hadde en alvorlig infeksjon i april. Håper uansett du får sjekket det på en eller annen måte da. Det er jo ikke noe godt å gå og bekymre seg heller.
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. august 2007 Da skal ikke jeg påstå noe annet siden han sa det. Så bra da. Da skal jeg ringe å høre med Volvat etterpå, de åpner klokka 10.
så gla' Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Får håpe det stemmer. Det er i hvert fall en enkel og grei undersøkelse som du kan få tatt rimelig kjapt.
Ruttitutt :-) Skrevet 12. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. august 2007 Js, det hadde vært kjempefint. Den er ikke så dyr heller på en priv. klinikk.
Renathe72 Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Jeg har sjekket om eg hadde tette eggledere.Først var jeg på hsg(røntgenundersøkelse med kontrastveske).Der fannt de ut at de var tette.Så ville jeg gå videre med prøverør,men da sa gynekologen at det ikke var sikkert at de var tette selv om hsgèn sa det.De kunne nemlig klappe sammen av trykket fra kontrastvesken.Så var jeg på lapraskopi der de fannt ut at de var åpne!Kan ikke se på ultralyd om de er åpne.Det eneste som gir riktig svar er lapraskopi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå