Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Jeg og kjæresten min er særboere som får barn sammen. Vi kan si at vi er samboere ettersom jeg stort sett bor hos han..... fordeler og ulemper med å si særbo kontra samboere?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Skaff deg samboerkontrakt med en gang!!! Finnes flere på nettet du kan laste ned. Sikrer deg og barnet juridsik om noe skulle skje med mannen din. Gull verdt!!!
tolle Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Litt merkelig situasjon ? Du står jo mye sterkere med og være samboer og ha en skikkelig kontrakt. Men nå skal dere jo ha barn. Jeg må ærlig si jeg synes situasjonen er snål. Skal du lage en liste med fordeler og ulemper for så og ta valget ? Og det valget blir tatt ut fra hva en tjener mest på ? Hvem skal fordelene og ulempene være for ? Deg og barnefar, eller barnet ?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Hei:) Ser at du skriver at dere kan si dere er smaboere siden du stort sett bor hos han... Men har dere samme adresse og har hatt det i noen år??? Dere er offesielt ikke samboere om dere ikke har samme adresse, og det må dere ha hatt i allefall 1 år... Er ikke sikker på hvor mange, men er mellom 1 og 3 år tror jeg... Ungen arver uansett av pappan sin dersom han skulle gå bort... Du arver vel ikke noe så lenge dere ikke er gift... Veit ikke om det var det du tenkte på... I forhold til det med støtte som eneforsørger, får du visst nok ikke det om du er kjæreste med barnefar... Veit ikke om det var dette du lurte på.. men men:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå