Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Idag er min 11 dag over termin og det går mot overtidskontroll og igangsetting gitt. Tror denne ungen må tvinges ut. Skal på Ullevål på tirsdag. Huff, håper jo jeg slipper, har sett frem til en "naturlig" fødsel, men her skjer det ikke stort. Ikke grudd meg til fødselen tidligere, men det å få et tdpunkt blir litt skummelt. Tror ikke jeg kommer til å sove så mye kvelden i forveien. Tar sorgene litt på forskudd for tiden..er så sliten og lei. Syns jeg har gått rundt og hatt vondt lenge nok nå. Prøver å tenke i de baner at nå er det siste søndag jeg ikke er mamma. Rart det også Og selv om det er fint at familie og venner bryr seg så syns jeg det blir litt vel mye sms og telefoner nå. Føler presset:) Ikke oppdatert profilen min på facebook på en stund så igår haglet det inn med bekymrings sms fra venner som trodde jeg hadde født uten å gi beskjed...mange som venter på gullet.
LRMG Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Hold meg oppdatert! Mistenker at jeg går samme skjebne i møte her. 5 dager over, og ikke antydning til å bli fart på sakene, så kanskje blir det overtidskontroll på meg også på slutten av uka på Ullevål. Kjenner meg altfor godt igjen i pågangen fra omgivelsene. Har skrudd av lyden på mobilen - fikk helt dilla hver gang det ringte eller plinget.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Hei, Jeg er 6 dager over... kjedelige greier. Håper det blir overtidskontroll på meg mpt slutten av denne uka om ikke noe har skjedd... Men krysser fingrene for at han naturlig vil komme 10 dager over (slik som sin mor).
Nicoline3 Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Føler med deg....er 8 dager over og har time til kontroll 17. Holder på å bli psykisk syk av at det ikke skjer noe...Har en god dag for så å miste motet fullstendig neste dag.... Sambo er verdens beste, og har tatt på seg å svare alle tlf og mas om hva som skjer. Toppen av kaka kom i går da jeg skrev på facebook at jeg hadde lyst til å skyte noen, og fikk til svar fra en venninne på 50 kilo at jeg måtte ta meg sammen jeg var tross alt ikke den eneste i verden som gikk gravid over tiden. Jeg er nå 99 kilo med halsbrann, bekkenløsning, 3 i ødemer i kroppen , konstant hodepine, oppe 3-8 ganger hver natt og kjempe vondt i ryggen!!! Hva vet vel hun om å gå gravid over tiden, liker ikke barn engang! Ja ja da fikk jeg tømt meg litt i dag også. Masse lykke til på kontroll på tirsdag, men krysser fingrene for at du føder før den tid ) Stor klem
Mona2 Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Skjønner så utrolig godt hva du mener.... har vært på nippet til å kaste telefonen i veggen et par ganger. Det har vært ekstremt de siste to dagene, og hormonene herjer... Stakkars mannen min, han er jo helt fortvilt og går her på tå hev, stakkars. Har virkelig trodd at det skulle være noe på gang de siste dagene, men det skjer jo ingenting... Er så lei at jeg bare griner, jeg... Er 7 dager på overtid. Heldigvis kommer sønnen vår på 22 mnd snart hjem fra overnatting hos bestemor og bestefar og han er den eneste som klarer å holde humøret mitt oppe for tiden:) Uff, dette tærer skikkelig på. Det verste er at jeg går og irriterer meg over alle som sier stakakrs deg, og du er tøff etc. Det er jo bare godt ment, men blir bare så oppgitt. Håper det er hormonene som har innvadert hodet mitt, og at det gir seg så fort vi får hilse på junior..... Ønsker alle overtidsdamer masse lykke til. Vi får bare tenke på at det tross alt ikke er lenge til vi får hilse på vidunderet:)
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Fint å ha et sted å tømme seg:) og ikke minst å høre at andre er i samme båt. Har også en tålmodig og supersnill samboer som fortjener masse ros for alle timene han har brukt på massasje og trøst når det blir litt for mye:) Tror han er glad det snart er over også, tærer på han også stakkar, selv om han alltid presiserer at; "det er verst for Hilde", når folk spør om det har skjedd no og hvordan det går. Alle nybakte mødre (hvertfall de som har gått over tiden) burde fått en dag på spa dekt av staten:) Drrømmer om, i tilllegg til å ligge på magen, å bli knadd, gnidd og skrubba etter alle kunstens regler. Kanskje vi burde stifte Bim partiet og stille til valg:)
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Det er godt å høre at jeg ikke er alene.. føler alle her inne føder før tiden jeg... er også 11 dager over termin i dag, har time på sykehuset i morgen kl.08.15 så da får jeg forhåpentligvis vite litt mer om hva som skjer til uken... men det som topper kaka hos meg nå er at vi skal selge leiligheten våres og fikk vite for 1 time siden at der skal være visning her i MORGEN! så da må jeg altså stå på alle 4 her å vaske i dag (har ikke blitt så mye av det i det siste), sambo sa han skulle hjelpe meg, men han er jo i den nye leiligheten vår og pusser opp så han er jo borte hele dagen...
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 12. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2007 Oi, føler med deg. Må ta trappevasken idag og syns litt synd på meg selv pga det, men nå skal jeg ikke klage! Du får oppdatere fra kontroll imorgen, lurer veldig på hvordan det er. Og lykke til med visning og salg:)
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Skal oppdatere når jeg kommer hjem fra kontroll i morgen, er veldig spent på hva de sier... håper de setter meg igang på onsdag om det ikke har skjedd noe, men vil ikke ha for store forventninger...
LRMG Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Hah! Den eneste som ikke har ringt og mast en eneste gang er min venninne som fødte 16 dager over tiden.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Også 11 dg over termin - har overtidstime på sykehuset på onsdag, så nå forholder jeg meg utelukkende til den! Alt som evt. skjer før den tid får være en kjempesurprise. Stå på alle sammen, vi er ikke alene om å ha det sånn i alle fall. Det hjelper å vite at det er fler i samme båt syns jeg i alle fall...
AMK<3 Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 jeg er 8 dager over tiden... men jeg prøver å tenke at jeg ikke har termin før på torsdag siden jeg da har overtidskontroll:P prøver å bare glemme at noe kan skje før den tid... så får jeg bare bli positivt overrasket;)
line-pine Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Hei hei! Her er det 10 dager på overtid nå, så jeg begynner også å forberede meg på at det blir igangsettelse. Men nå er det jo så nærme at det kommer nesten på et ut føler jeg. Iløpet av uka så kommer babyen om den vil det eller ikke:) så det hjelper masse på humøret å vite det syns jeg. Forrige uke gikk jeg sånn og venta, og ble kjempe sliten. Men nå er det bare et par dager om å gjøre uansett hvordan det skjer, og da ble det plutselig ikke så ille lengre syns jeg. Neste helg er vi en familie, og det er så utrolig rart å tenke på. Gleder meg masse, og håper det går bra med alle dere andre som går og venter og venter også! Vi sees kanskje på Ullevål noen:)
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 12. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. august 2007 Havner nok på Ullevål til uka ja:) Godt det ikke er lenge igjen! Vi hadde ordntli søndagsfrokost idag, med godt brød, egg og te og masse pålegg + mange aviser:) er nok ikke slik neste søndag.
elly r Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 He he, ser ut som jeg har rekorden her: 16 dager over termin...Men min egen termin er mellom 1. og 5. august, så jeg er egentlig litt opptatt av å roe ned sykehuspersonalet i morgen. Er satt opp til igangsetting i morgen, men jeg er så redd for bare å få maserier i dagevis og ende opp med keisersnitt. Mener ikke å stresse noen som skal i gang. Mange har jo god erfaring med det. Men jeg ønsker meg så inderlig en naturlig fødsel. Samtidig er vi jo griseheldige som får oppfølging av både oss selv og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå