Gå til innhold

Hjelp.... har spist parmaskinke....


Anbefalte innlegg

Skrevet

....la meg og leste i gravid-bladet, og der stod at man ikke skal spise parmaskinke, og jeg spiste det i kveld. Jeg stod opp og prøvde å kaste opp, men fikk det ikke opp. Nå får jeg helt hetta. Noen som vet når jeg jeg tidligst kan teste meg for listeria-bakterie. Pleier ikke å bli hysterisk, men nå sitter jeg her med en kjempedårlig samvittighet for ungen og smitten jeg kan utsette h*n for. Trenger gode råd. Andre som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Sjansen er veldig liten for at du blir smitta av listeria, så det beste du kan gjøre er å ta det med ro, og ikke bekymre deg. Vet ikke når du kan teste deg for listeria, men fant dette fra artikkelen om listeria:

 

"Når det er sagt, så er det uhyre sjeldent at noen blir smittet av listeria her til lands og Folkehelse instituttet har hittil ikke fått rapportert et eneste dødsfall blant ufødte babyer som skyldes listeria."

Skrevet

Slapp nå av! Jeg har spist parmaskinke mange ganger i svangerskapet. Så lenge den er fersk og hygienisk pakket, så er det ikke noe problem.

Skrevet

Oi da... jeg har spist røykt laks, rå sopp, glemt å vaske eple, spist bær rett fra busken, drukket mye cola, og sikkert en haug andre ting jeg ikke burde. Både nå og under forrige graviditet. og vet du: HURRA jeg har ikke dårlig samvittighet, og tulla ble født perfekt uten skavanker, og jaggu ser det ut som at poden lider samme sjebne;)

Skrevet

Takker så mye for svar! Jeg vet at sjansen er liten, men tenker likevel det verste...skal tenke positivt:) men glemte å spørre om det med toxomoplasmose eller ka d noe hete....

 

Hilsen Hi (fortsatt litt "hetta")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...