Gjest Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Har 32 dager igjen til termin og kjennes ut som om jeg holder på å bli syk... har skikkelig hodepine i dag, en helt rar hodepine som jeg aldri har kjent før... pleier å ha ganske definerbar smerte når jeg har vondt i hodet men nå er det bare sånn press inni og skikkelig ekkelt... I tillegg er jeg skamkvalm, og dårlig i magen... er skikkelig svimmel og ør og har det egentlig ganske fælt... hehehe... og så har jeg begynt å hovne opp i føttene også... =( uff så fælt jeg har det... jada, må klage litt når jeg først er igang =)
nennemor og vesla Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Nei nei, ikke bli syk nå.. Det er bare trist. Har du husket å drikke nok idag?? Jeg får noen ganger vondt i hodet om jeg ikke har dukket nok.. (Før fikk jeg også vondti hodet når jeg virkelig hadde drukket nok kvelden før, men det er jo sånn ca 8 mnd siden sist jeg hadde slik hodepine, så tror ikke det er det du sliter med nå ) Å putte bena i en bøtte med kaldt vann kan kanskje hjelpe litt, da blir man ikke så varm iallefall.. Dårlig i magen e rjog og, (siden vi var inne på temaet ) men så spiste vi på indisk resturant igår da, så kan vel ha noe med det å gjøre
smågodt prinsessa Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 jeg føler også jeg blir syk... låg over doskåla i dag og brakk meg som bare det.. kjempe kvalm.... og fryser og har vondt i hodet...
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Huff..ikke for å skremme deg eller noe,men vil bare at du skal ta å dra til legen for å sjekke deg,fikk svangerskapsforgiftning i uke 30 selv,ble lagt inn på overvåkning å lå dær i 2 dager,før jeg plutselig fikk en kraftig hodepine som jeg aldri har hatt før og utrolig kvalm og kastet opp!! og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta hastenitt å få ut ungen med engang,hun var ute på litt over en halv time,ganske skremmende! Og grunnen til at jeg ble lagt inn var mye vann i kroppen og proteiner i urinen. Håper at det ikke er det du har fått,men tror du gjør lurt i å sjekke det så fort som mulig for å være på den sikre siden bare=)
smågodt prinsessa Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Jeg har hvertfall vært hos jordmor på fredag.. og sjekka blodtrykk og proteiner... det var iorden... går vel ikke an å ha svangerskapsforgiftning uten høyt blodtrykk og proteiner i urin?
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Nei,tror ikke det!! En av dele er der ihvertfall,var faktisk til egen 1 uke før jeg fikk det,så det kan komme ganske fort så vidt jeg forsto! høyt blodtrykk proteiner i urinen vann i kroppen som regel en kombinasjon av dette.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 oj... uffda... høres litt skummelt ut... er 3 uker siden jeg var på kontroll. greie resultater da, litt høyere bt enn vanlig men var visst greit siden jeg har så lavt trykk fra før... får se om jeg blir noe bedre hvis ikke tar jeg meg en tur til legen i morgen tror jeg ja!
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 bra!! håper alt er bra med deg å den lille! Beklager hvis jeg skremte deg,men hadde angret meg hvis jeg ikke hadde sagt noe!
Gjest Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Neida, er bedre at du sier ifra så jeg er obs på det enn at jeg ikke tenker over det og så skjer det noe... skal følge nøye med og se om jeg ikke blir bedre. er jeg ikke bra til i morgen tidlig så reiser jeg på legevakten for å få en sjekk... bedre det enn at noe kan gå galt... takk for støtten jenter =)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 3 uker er lenge, mye kan skje på 3 uker. Og svangerskapsforgifting kan komme på 3 uker. Synnest absolutt du bør ringe føden jeg da for å sjekke at alt er bra, det trenger ikke være svangerskapsforgiftning, men på slutten av et svangerskap bør enn få sjekket ut sånne ting. Beklager at jeg er litt kvass mot deg men viktig å sjekke ut om alt er bra
Ms.Nurse Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 synes du skal ringe og få en sjekk jeg Sauen! Nesten litt skummelt å lese innlegget ditt, for det var som om jeg skulle skrevet det selv!! Sitter her med monsterbein, stigende BT og alle ber meg om å følge med på forandringer. På torsdagskvelden hovnet de plutselig ytterligere opp og beina ble helt stive fra kneet og ned! Jeg bestemte meg da for å ringe føden for å spørre de hva de syntes jeg burde gjøre. F.eks komme ned på en sjekk av BT/urin/ødem osv. Hadde fått en venn i hjemmesykepleien til å måle BT tidligere på ettermiddagen (jordmor var stengt) og det var stigende, og høyere enn hva jeg pleide å ha. (Har hatt lavt...) Fortalte dette til dama på telefonen og ble latterliggjort tilbake!! Hørte ho sa i bakgrunnen til en annen:" det er enda en som ringer og klager over hovne bein! Vet ikke hva jeg skal si til dem lenger jeg.." Jeg ble sjokkert over måten de behandler noen på! Synes du skal ringe og snakke med de, og kreve å bli tatt seriøst! Lykke til da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå