Tally Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Kan noen av dere "se" hvor de siste sjokoladebitene ble av??? Jeg er sikker på at jeg ikke spiste opp alt....
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Jeg leste "de spiste sjokoladebitene," og så så jeg for meg noe skikkelig ekkelt. *åpenbart ikke trangsynt*
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2007 ->>- , du fikk i alle fall en visjon.... Og sannsynligvis er de spist, så du var nærmest, he, he.... ;-)
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Kanskje jeg bør begynne med profesjonell trangsynthet. Hvor mye tror du jeg kan ta betalt?
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Aner ikke hva de pleier å få... "Ser" du ikke det da??? ;-)
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Ikke uten å få betalt for det. Catch-22.
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2007 Ja, er det ikke typisk! Har du lest Catch 22 forresten??
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Ja, men det er lenge siden, ungdomsskolen. Da syntes jeg den var ganske kjedelig og brukte mye tid på å komme frem til de poeng den måtte ha, og det inntrykket sitter såpass i at jeg ikke har gjenlest. Tenåringsinntrykkene mine har hatt en tendens til å stemme forholdsvis bra overens med hva jeg liker de senere år når jeg har lest ting om igjen, men unntak forekommer jo - man er jo gjerne litt lite tolerant i fjortisalderen. Burde jeg lese igjen?
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2007 Nei jeg var bare nyskjerrig. Catch 22 er ikke en bok noen av mine kvinnelige venner ville finne på å lese, og det er jo ikke alle som vet hva catch 22 er for noe. Selv liker jeg sort humor og leste den i "voksen" alder. Jeg ville nok ikke lest den en gang til, tror jeg.... :-)
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Vel, det er jo en kjent sak her inne at jeg er stor, skummel og maskulin - så jeg bør naturlig nok avvike fra de flestes kvinnelige bekjentskaper. =P Sort humor er utmerket, men det er ofte en hårfin grense mellom vellykkede bøker som benytter seg av det, og de som bare tar ting for langt. Har du noe å anbefale i sjangeren?
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. august 2007 Tror jeg trenger litt trangsynt hjelp her igjen, for nå kan jeg ikke huske hvor jeg har gjort av hukommelsen min! Kommer ikke på noen bøker (vi har ikke tatt med oss noen her vi bor nå) med sort humor, de eneste jeg kan tenke på er noen av John Irvings første bøker (Hotel New Hampshire, Garps verden og En bønn for Owen Meany (- vet at de ikke er de tre første, da)), men det er vel egentlig ikke sort humor. De er vel mer historier med til dels makaber humor. Har du noen gode da? Lenge siden jeg har lest noe annet enn krim...
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2007 Tenkte litt på det andre du skrev, jeg var nok ikke helt A-4 på ungdomsskolen der jeg leste Sven Hazel og de andre leste Romantikk...
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 Jo, Irving har jeg pløyd, skjønt han har tapt seg i det siste. Etter the Water-Method Man gav jeg ham litt opp. Det er godt mulig Ariel Dorfmans "The Nanny and the Iceberg" ville more deg, og Alice Walkers "The Color Purple" er på en måte preget av dyster humor. Audrey Niffeneggers "The Time Traveler's Wife" er ikke i like stor grad svart av seg, men definitivt burlesk på en litt irvingsk måte. Så absolutt en fantastisk bok, selv om den går litt trått de første kapitlene.
Tally Skrevet 12. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. august 2007 Takker for tips, skal skrive de opp så jeg ikke glemmer de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå