Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg pumper og så setter flaska med pumpa melk i kjøleskapet, kan jeg pumpe ny melk i samme flaske etter et par timer da, eller må jeg pumpe i en annen flaske?

...litt rart formulert kansje:p

Prøver igjen:

Kan jeg blande "ferskpumpa" mm med mm som har stått i kjøleskapet i et par timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det iallefall..

Skrevet

Ja det mener jeg at du kan gjøre. Morsmelk i kjøleskap holder seg vel i 2 døgn eller noe. Så hvis det bare er noen timer i mellom så burde vel det være greit.

Er det 2 døgn den holder i kjøleskap, ble litt usikker nå.

Skrevet

e trudd mm holdt sæ længer enn 2 tim...

nån som veit?

Skrevet

Jeg blander også...Blander aktisk fra en hel dag jeg...

Trodde MM holdt seg opp til 3 døgn, jeg...-men er ikke sikker...

Skrevet

Ja, det kan du, men du må tenke på at holdbarheten går fra første gang du pumpet. Og mm holder seg i 3-5 døgn i kjøleskap.

www.ammehjelpen.no

Holdbarhet og oppbevaring...

Skrevet

ifølge amme boken somm UNN i Tromsø har laget, sier de at mm holder seg i 2 dager, så det er det jeg går ut fra. Og jeg blander mm på samme flaske når det er fra samme dag.

Skrevet

Tror ikke det er så bra å putte varm melk oppi kald, da blir den jo varm og kald om hverandre da jo... Men det kan jo blandes når alt er kaldt. MM holder i 8 timer i romtemperatur og 4 dager i kjøleskap.

Skrevet

Hei..

Mener jeg har lest her tidligere at for å fylle opp eventuelt "frysemelk" er det helt ok å helle "avkjølt" morsmelk oppå tidligere frossen morsmelk - for å fylle opp begeret, det er jo ikke alltid en har nok til å få fullt beger ved første pump.. Mener det også var viktig å kjøle av melke først.

Det er slik jeg har begynt å gjøre det, men da melk fra samme dag - morgen- og kveldspumpingen for foreløbig har jeg nok til poden her..

Skrevet

her var det jammen meg mange forskjellige svar angående hvor lenge morsmelk holder seg...jeg har fått høre at det holder seg max 2 timer i romtemperatur og max 24 timer i kjøleskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...