Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Hvis jeg pumper og så setter flaska med pumpa melk i kjøleskapet, kan jeg pumpe ny melk i samme flaske etter et par timer da, eller må jeg pumpe i en annen flaske? ...litt rart formulert kansje:p Prøver igjen: Kan jeg blande "ferskpumpa" mm med mm som har stått i kjøleskapet i et par timer?
kristin2 Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Ja det mener jeg at du kan gjøre. Morsmelk i kjøleskap holder seg vel i 2 døgn eller noe. Så hvis det bare er noen timer i mellom så burde vel det være greit. Er det 2 døgn den holder i kjøleskap, ble litt usikker nå.
mamsen&minimaisen Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 e trudd mm holdt sæ længer enn 2 tim... nån som veit?
¤ my precious ¤ Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Jeg blander også...Blander aktisk fra en hel dag jeg... Trodde MM holdt seg opp til 3 døgn, jeg...-men er ikke sikker...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Ja, det kan du, men du må tenke på at holdbarheten går fra første gang du pumpet. Og mm holder seg i 3-5 døgn i kjøleskap. www.ammehjelpen.no Holdbarhet og oppbevaring...
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 ifølge amme boken somm UNN i Tromsø har laget, sier de at mm holder seg i 2 dager, så det er det jeg går ut fra. Og jeg blander mm på samme flaske når det er fra samme dag.
NyBaby2007 Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Tror ikke det er så bra å putte varm melk oppi kald, da blir den jo varm og kald om hverandre da jo... Men det kan jo blandes når alt er kaldt. MM holder i 8 timer i romtemperatur og 4 dager i kjøleskap.
Slettes Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Hei.. Mener jeg har lest her tidligere at for å fylle opp eventuelt "frysemelk" er det helt ok å helle "avkjølt" morsmelk oppå tidligere frossen morsmelk - for å fylle opp begeret, det er jo ikke alltid en har nok til å få fullt beger ved første pump.. Mener det også var viktig å kjøle av melke først. Det er slik jeg har begynt å gjøre det, men da melk fra samme dag - morgen- og kveldspumpingen for foreløbig har jeg nok til poden her..
9nah Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 her var det jammen meg mange forskjellige svar angående hvor lenge morsmelk holder seg...jeg har fått høre at det holder seg max 2 timer i romtemperatur og max 24 timer i kjøleskapet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå