Nummer 3 kom i november :) Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Gruer meg slik til lillegutt på 3,5 skal begynne nå i august, har vært hjemme med meg og lillesøster hele tiden grunnet at vi ikke fikk plass til han sist år Nå nermer den STORE dagen seg og jeg vet at han trenger det, jeg trenger det og ikke minst lillesøster på 2 år trenger det... Han skal bare gå 3 dager i uken da men alikevel... Han er en svært aktiv liten kar som skal begynne rett på stor avdeling... Noen andre med barn som ikke begynnte i bhg før de var på den alderen?
Katja Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Min var 3,5 år når han begynte. Hadde vært hos dagmamma fra han var 1 til han bl 2,5, også var han hjemme med meg ett år, før han begynte i barnehage. Gikk så fint atte, det er en fin alder å begynne i. Da er de så store at de kan kommunisere og fortelle hvordan de har det og de har stor glede av samlek med andre. Det kommer til å gå så fint så! Blir kjempekjekt for gutten din å få lekekamerater, han kommer til å oppleve mye nytt og spennende, og mamma`n kommer til å merke at det er en storgutt hun har Lykke til, går helt sikkert fint!
2flottebarn;) Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Har ikke foreldreerfaringen med oppstart, men har jobbet i barnehage i 10 år. Skjønner veldig godt at du er spent, men det går helt sikkert fint! De som jobber der har nok en strategi på hvordan dere går frem, hvor lenge du skal være der etc. Men det viktigste rådet jeg kan gi er at når du skal gå fra barna dine i barnehagen for første gang, si hade og gå! Hvis barna dine gråter så blir de bare mer usikker hvis du kommer tilbake for å si adjø en gang til! Da viser du bare at du også er utrygg i situasjonen og gjør barna dine mer usikker! Ring heller på barnehagen for å høre hvordan det går etter 10 min! Går det bra kan du slappe av og er de fortsatt lei seg kan du ringe på om en stund og kanskje ikke være borte i så lang tid! Dette går helt sikkert veldig bra, det er ofte foreldrene det er vanskeligst for! Tror det går fint selv om de ikke har gått i barnehage tidligere. Er de vant til å bli passet av andre? Alle barn er jo forskjellig, slik at noen vil bruke lengre tid på å venne seg til nye omgivelser. Men bruk tid, vær positiv i omtalen av barnehagen, fortell at du kommer å henter etter de har spist f.eks slik at minsten har noe konkret å forholde seg til hvis ting blir vanskelig. Han på 3,5 begynner jo å bli så stor at du kan forberede han en god del på ting som skal skje! Lykke til, ble kanskje litt langt dette...
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Min var litt over 1,5 når han begynte. Gikk strålende i 3 uker, til han skjønte det var en oppbevaringsanstalt og ikke en lekebutikk Etterpå har det gått fint igjen, barna har det topp i bhg, de finner på så mye gøy og det er noen å leke med hele tiden. Tror han kommer til å trives godt, men det er en omstilling å alltid ha så mye bråk og folk rundt seg, godt mulig han er trøttere på ettermiddagene og kvelden.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 11. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2007 Det er nok meg det blir hardest for hehe, men jeg er så bekymret... Han sliter i lek med andre barn han ikke kjenner og slik, kan lett bli litt voldsom...
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Det er nettopp i bhg at han vil lære seg å omgås andre hele tiden. Personalet er stort sett flinke til å hjelpe barna i konfklikter. Vanskelig dette med sosialisering, men lurt å ha ham i bhg før skolestart.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 11. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2007 Det er liksom det... Han hadde trengt det for 1 år siden, men bedre sent enn aldri, tusen takk for svar dere :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå