Gå til innhold

Nattavvenning

Mi tesoro *220307* *101109*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det greit å nattavvenne barnet? Er det for tidlig når hun er 5 mnd.? Hun legger godt på seg så jeg tror ikke at hun egentlig trenger mat på natten. Hun får grøt og pupp i 8 tiden. Sovner med en gang. Våkner i 01 tiden og i 05 tiden. Hun gråten som regel ikke men ligger å vrir seg og suger på tommelen. Så da gir jeg henne mat...

Kanskje jeg bare skal "ignorer" det hun gjør å se om hun kanskje vil sove hele natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker hs sa at det var ok hvis vektoppgangen er ok da vi var på sånn 5 mnds kontroll, så du kan jo prøve. De trenger jo ikke mat om natta når de er så store :) Jeg ville prøvd å ikke reagere på tommelsuttinga, og sett. Det er jo kanskje bare en vanesak at hun våkner om natta... Jeg har prøvd her, men knøttet mitt hyyyyyyyler hvis han ikke får pronto servering når han våkner på slaget 3...og holder det gående i nærmere tre kvarter :/ Men jeg kjenner andre som ikke har hatt noe særlig problemer i det hele tatt da :)

Skrevet

Prøv og se hva hun "sier" :o)

Hun bruker ikke smokk da?

Skrevet

Helsesøster sa til meg at de ikke trenger nattmat lenger når de er 4mndr. De våkner fordi det er en vanesak ikke fordi de trenger mat og at fra 4mndr har de mey bedre av å sove natten gjennom.

Regner med at det gjelder friske barn med normal vektøkning.

Skrevet

Prøv å ikke gi henne mat og se hva som skjer, og se om det eventuelt hjelper med smokk.

Men prøv å få faren til å gjøre det, lukter melk av deg

Skrevet

Da tror jeg at jeg skal prøve. Hun bruker ikke smokk nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...