Gå til innhold

Naboene og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte hus for halvannet år siden og det er et veldig hyggelig nabolag. I helgene møtes gutta i gata fra tid til annen og tar seg en dram. Sambo drikker stort sett noen øl og tar seg gjerne en konjakk, men det er det. De andre ikke bare drikker, de drekker, hvis dere skjønner.

Jeg har ingen problemer med at sambo drikker alkohol, ei heller at han er full fra tid til annen. Det jeg synes blir feil er at ungene til de andre gutta er relativt store, alt fra 7 til 14 år. Flere av disse er fortsatt våkne mens fedrene er både brisne og snøvle-fulle. Dette synes tydeligvis alle andre enn sambo og meg er greit. Gutten vår er bare ett år nå, men når han blir eldre og skjønner ting er det ikke snakk om å la halve nabolaget sitte og bli drita nede i stua.

Personlig synes jeg unger skal skånes fra å se foreldrene fulle og våkner de opp midt på natta trenger de ikke å finne naboen trekvart nedi spritflaska heller. Er vi pripne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke pripne, men fornuftige vil jeg si. Det er stor forskjell på å ta seg en øl, og å drikke seg drita full mend barna ser på!!!! Jeg hadde ikke villet at mine barn skulle opplevd det, men mine barn vet og ser at både jeg og min man tar oss f.eks en øl eller cider om kvelden på ferie.......

Skrevet

Ja, det har jeg ikke noe imot. Det kommer vi til å gjøre selv også. Barna kan gjerne lære at et glass vin ikke er ensbetydende med fylla.

Skrevet

helt enig! Dere er ikke pripne!

Skrevet

Nei, ikke pripne i det heletatt spør du meg!

Jeg ville helt klart reagert på samme måte som dere..

Husker at jeg var redd fulle folk som liten unge, og det vet jeg at mange barn er! Jeg holder med deg at ungene skal skånes fra fulle/brisne voksne, og ikke minst foreldre! Et glass eller to til middag av og til mens barna er til stede, mener jeg er greit..

Skrevet

som har disse holdningene ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...