Gjest Sekretøsa Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 For en gangs skyld, så er det kurs utenlands på jobben hos sambo. Det har han savnet lenge, etter at de sluttet med det. Kurset er man-fre * 2, altså, om han skal være bare en uke, så reiser han på søndag, og drar hjem enten fredag eller lørdag. Om han skal ha med seg begge kursa, noe som er anbefalt, så reiser han søndag, og kommer hjem fredagen 2 uker etter (egentlig uaktuellt uansett) MEN, saken er den, føder jeg til termin, så er det den uka... og uka etter! Ville dere latt mannen dra?? Han sier selv han ikke vil, men jeg vet jo at han kanskje har litt lyst.... Og uansett, så har jeg bare 4 uker igjen, så om jeg skulle føde 2 uker før tiden, feks, så er fortsatt lillebror bare 2 uker gammel.. 1 uke hjemme alene med en nyfødt en, og en trassen 3åring, og en bikkje? Hadde dere orka?? (ja, vet det er mange alenemødre som har gjort det, og all ære!!!)
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Fått lov og fått lov.... Ville hatt ham hjemme... Seriøst, baby og familie foran jobb. Tror han angrer hvis han drar og går glipp av fødselen.
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Jeg hadde ikke syntes det var ok om kona prioriterte et jobbkurs akkurat på de tidspunktene, nei. Men nå reiser vi temmelig mye utenlands som det er, så det er mulig det ikke er sammenlignbart - hun hadde ikke gått glipp av noe helt eksepsjonelt, liksom. Hun hadde heller aldri ønsket å risikere og gå glipp av fødselen i en slik setting.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Nei, om lillebror enda ikke har kommet, så er det IKKE et tema! Overhodet! Men jeg forstår at han har bittelitt lyst, samtidig som han ikke har lyst... Jeg prøvde meg på "du kan være hjemme alene med begge barna i en uke først, også kan vi se etterpå om du vil dra?" ) Nei, tror ikke han reiser, men jeg er ikke urimelig om jeg sier nei? han har mer eller mindre sagt at han ikke kommer til og dra, at det er viktigere ting her hjemme.....
Kirsebæra Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 har du svigermor(mulig uaktuelt??) eller mor i nerheten? Eller er god venninne eller vennepar? Kanskje de kan hjelpe deg den uka? Regner med at treåringen er hos dagamamma eller bhg så kanskje de kan kjøre og hente han? Sett deg ned med mannen din å vei over alternativ...kanskje dere finner en løsning...men kanskje du vil ha han med på fødselen...du må tenke på deg selv også...jeg fødte for 9 mnd siden og husker veldig godt de to første ukene alene hjemme...helt jævlig... men det kommer vel flere sånne kurs?
Katja Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Min hadde "fått lov", men ville gjerne hatt ham med på fødselen ja. Og han hadde ikke reist heller, tror jeg da, han hadde nok gjerne ville hatt med seg fødselen.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 nei, han måtte nok vært hjemme.
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 En ting er hvorvidt du orker, men jeg synes det er noe rart hvis en mann prioriterer å reise på kurs og dermed risikere å gå glipp av at barnet hans kommer til verden. Men, for å svare på spørsmålet ditt, så hadde jeg nok protestert heftig. Hadde han reist likevel, så hadde jeg faktisk satt spørsmålstegn ved om han var verdt å være sammen med. Fødsel er det største i livet og å gå glipp av det for et kurs er helt uakseptabelt for meg.
*Kleopatra Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Hadde babyen kommet før tiden, så hadde han fått reist -i alle fall på det ene kurset. Hvis babyen ikke hadde kommet, så nei.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Som sagt, OM lillebror IKKE har kommet, så drar han ingen plass
Katja Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 Aha, nå skjønte jeg. Du mente etter at babyen var født. Ja, det hadde vært greit for meg, men så har jeg mange i rundt meg som kunne hjulpet meg også. Hadde jeg vært helt alene med begge ungene og bikkja, og ingen til å hjelpe meg, hadde jeg ikke orket, helt ærlig.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. august 2007 #12 Skrevet 11. august 2007 Hadde nok ikke vært aktuelt når det er så nærme termin.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 det håper jeg han aldri hadde vurdert. men kjenner jeg ham rett hadde han spurt hva jeg synes:-) enda han vet jeg ikke liker det...ha ha mannfolk....NEI, det går ikke...trenger hjelp hjemme også når man er høygravid med 3 åring og hund....herreminjuledag.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 11. august 2007 #14 Skrevet 11. august 2007 Mulig jeg er gammeldags og prippen, men tida rundt termin/fødsel er da utvilsomt en periode da han absolutt bør holde seg i nærheten av ruge-høna si!!! Har han samvittighet til å sende deg alene på føden? Du kunne for alt jeg vet ha muligheten til å ha med deg noen andre, men likevel? Konklusjon; ikke tale om at min hadde fått reise vekk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. august 2007 #15 Skrevet 11. august 2007 kanskje alle ser hvis jeg skriver med store bokstaver?? HAN DRAR IKKE HVIS LILLEBROR IKKE HAR KOMMET ) Det var snakk om evnt rett etterpå.... Jeg har termin et par dager før avreise......
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. august 2007 #16 Skrevet 11. august 2007 Da blir det litt annerledes. Sambo reiste bort en uke med jobben da mini var 3 uker, men da hadde vi jo bare han å konsentrere oss om. Blir litt verre med andre å holde styr på også. Tror kanskje jeg hadde bedt pent om han ikke kunne bli hjemme. Man vet aldri hvor sliten man er etter fødsel.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. august 2007 #17 Skrevet 11. august 2007 VAr ikke så lett å forstå det da, men tror nok jeg hadde trengt den støtten uka etter fødselen. Sist måtte han jobbe nesten hele uka jenta vår lå syk på nyføldt og jeg lå syk på barsel. Hadde jeg hatt mer hjerne akkurat da, hadde jeg forlangt mye mye mer hensyn til meg og barnet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. august 2007 #18 Skrevet 11. august 2007 Neida, jeg så jeg ikke hadde formulert meg så bra i hovedinlegget, men jeg prøvde meg lengre ned ) Nei, tror og vet jeg vil ha han h jemme, men får litt dårlig samvittighet... Han kommer ikke til og ønske og dra selv heller, men men.... )
Trulte76 Skrevet 11. august 2007 #19 Skrevet 11. august 2007 hadde latt han fått lov visst babyen var født før han dro. Men hadde nok ville hatt han hjemme under fødselen ja
snowstorm73 Skrevet 11. august 2007 #20 Skrevet 11. august 2007 Jeg hadde blitt skikkelig sur at han tenker over det i det hele tatt. Syns det sier seg selv at han ikke kan dra da. Enten har du ikke født enda eller du har en nyfødt - du trenger i hvert fall hjelp fra ham.
Crazywoman Skrevet 11. august 2007 #21 Skrevet 11. august 2007 Jeg hadde vært skeptisk. Min mann reiste til USA da gullet vårt var 4 uker. Det var ikke noe gøy, men jeg fikk i all fall bevist at jeg kan klare meg selv:) Om du er ok med å ha noen andre der (søster, mor, venn el) så kan han jo, men kan ikke skjønne at han vil gå glipp av fødselen...? Har han mulighet til å vente med å si ja til kurset? Se det an litt??
Mrs. Bouquet Skrevet 11. august 2007 #22 Skrevet 11. august 2007 Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for, ikke din feil at jobben hans legger et kurs rett oppi fødselen din. Det kalles uflaks, og det er bare kvinfolk som blander samvittigheten inn i noe man egentlig ikke kan styre selv.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 11. august 2007 #23 Skrevet 11. august 2007 Ok, leste ikke godt nok, jeg :-/ Hadde det vært min mann, hadde jeg nok satt stor pris på at han ikke dro, selv om babyen hadde kommet. Fordi man er veldig sårbar rett etter en fødsel, mentalt og fysisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå