Mamma&LilleKrølle Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Jenta mi er 11 uker, og ikveld da jeg dreiv å skifta bleie oppdaga jeg plutselig masse prikker på overkroppen, fra bleien og opp til halsen, og litt videre oppover hodet. Men ikke noe feber. Kan dette være 4.barnesykdommen? Ettersom hun ikke har feber så kontakter jeg ikke lege..men er bare litt nyskjerrig, og om noen av dere har opplevd det samme? Det har vært fryktelig varmt her denne uka, og hun har vært litt småslapp og spist temmelig lite. Men jeg trodde det var resultat av varmen og at hun ikke likte den nye mme jeg begynte med. For når jeg gikk tilbake til en annen mme vi brukte før, så begynte hun å spise mer med en gang.. Hun har vært mye varm og klam, men trodde jo selvsagt dette var pga varmen som har vært. Hun tåler svært lite varme før hun blir svett. Men nå begynner jeg å lure på om hun har hatt litt feber da, og at hun nå har fått utslett... altså 4.barnesykdommen?! Nei lett skal det ikke være med disse små..
heldigec Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Kan det være melkeutslett?? Om ikke hun har hatt det ennå (rundt 3 uker) så kan det kanskje være det....Min så ut som hun var midt i verste puberteten da hun fikk den, men det ga seg etter et par uker.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Er det ikke varmeutslett da? Sienna hadde akkurat sann som du beskriver da vi kom hjem fra sykehuset (det var dritvarmt da).. prøv og kjøl henne ned men en klut eller bad henne i lunet vann. varmeutslett skal vist forsvinne da...
Mamma&LilleKrølle Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Ja har tenkt på begge deler, men melkeutslettene hun hadde tidligere hadde hun i ansiktet med det var sånne små hvite prikker. Ga seg etter noen dager. Og varmeutslett tenkte jeg også på, det har hun bare hatt i ansiktet tidligere. Hun fikk det ofte da hun var 2-3 uker gammel, bare hun hadde ligget med kinnet godt nedi dyna så kom det etter par minutter. Men det kan kanskje være det ja. Var ganske varmt nede i vogna da hun sov..men det har ikke gitt seg enda. Hun sover nå da. Men ettersom hun ikke har feber, så bekymrer jeg meg ikke så mye. Får følge med utover da, og se om noe endrer seg..
lillespire-april09 Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 jenta mi på 5,5 mnd har også hatt lyserøde prikker på overkroppen + hodet denna uka... har jo vært varmt. Så vi tenkte d sikkert har vært varmeutslett.... evt noe reaksjoner fra mat /mme. Forsvant etter 3 dager her!
Mamma&LilleKrølle Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Fortsatt masse prikker på kroppen idag også, men ingen feber eller noe annet uvanlig. Men har skiftet mme 3 ganger siste ukene, men har nå gått tilbake til den første vi brukte som vi var så fornøyd med. Så det kan altså være en reaksjon på mme? Er vel bare å se hva som skjer da
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Min hadde det. det var pga skyllemiddel. Du bør bruke feks. blenda eller andre som det står NAAF. eller ikke bruke i det hele tatt
Mamma&LilleKrølle Skrevet 13. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2007 Har brukt samme skyllemiddel i 12 uker nå, så er litt rart om hun skulle reagere på det først nå da. Men bruker uansett skyllemiddel uten parfyme. Men, nå er prikkene borte. Så tror nok hun har hatt den 4.barnesykdommen jeg. Det er nok svaret på alt som har 'vært' den siste tiden:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 william hadde også det ,dro på legevakta med med han og de sa det var spedbarns utslett .det er ikke farlig og de kan få fram til de er ca 3 mnd.de sa at en av grunnene de kunne få det var at de kvittet /skilte ut hormoner de hadde fått fra mor i svangerskapet.
Maisie Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Gutten min har også røde prikker på hele overkroppen. Han har ikke feber eller er slapp/har lite matlyst. Men han har vært klam hele siste uka pga av det varme fuktige været her. Legen sa at det antakelig var en blanding av varmeutslett og barneeksem (atopisk eksem), og at vi bare skulle se det an. Prikkene har kommet og gått litt, så jeg håper de forsvinner helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå