Gå til innhold

Hva synes dere kloke damer:o)

♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 6 måneder nå...hun våkner sikkert 10 ganger hver natt og skal ha puppen, eller flaske går også innimellom...men jeg kjenner at det begynner å tære på, jeg og sikkert hun trenger nok en hel natts søvn nå... bør jeg prøve ut ferbers metoden...??

jeg skal forresten bort neste lørdag og da skal vi ha barnevakt for første gang...det hadde jo vært veldig deilig om hun hadde sovet hele natten for da hadde jeg jo sluppet å bekymre meg for lille tuppa mi...

men...klarer jeg å høre henne gråte så mye med ferbers metoden tro....? huff, er ikke bare bare å være mamma nei...;o)

hun legger forresten bra på seg så helsesøster sa på 5 måneders kontrollen at hun egentlig ikke trengte maten på natta...

håper noen kan svare meg:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøver å dytte litt jeg...trenger virkelig noen råd altså...:o)

Gjest MammaTil3
Skrevet

Jeg er ikke så veldig klok, men har full forståelse for at dere trenger en hel natts søvn nå :)

Har avvent to barn fra puppen - uten gråting, og håper 3.mann blir like enkel. Har kuttet ut ett og ett måltid, istedenfor pupp har de fått en kos og blitt lagt ned igjen, dermed sluttet de å våkne til den tiden de var vant til å spise... Tok kanskje lengre tid en ferbers (?), 1-2 uker, men det gjorde meg ingenting... Eneste jeg kan tenke meg er verre enn å våkne på natta, må jo være å måtte høre på sutring og gråt på natta fordi ungen vil ha pupp/flaske.. :)

Skrevet

okey...men hun våkner ikke til faste tider den snuppa her c...og hun skriker uansett hvis hun ikke får puppen...hehe...er en så GANSKE bestemt lita frøken som vet AKKURAT hvordan hun vil ha det.... så jeg tror jeg må droppe alle måltidene når jeg først begynner... hmmm....

Skrevet

ingen fler som kan hjelpe meg...???

Skrevet

Kjære deg, mitt råd, er gjør det!

Jeg ventet frem til for to uker siden, grua meg i lange tider, men vet du, det gikk så fint! Nå sovner han etter ti min i egen seng!

Har faste rutiner med kvelds bade, og mye pupp, når han er fornøyd å glad synger jeg "når trollmor har lagt..." sier god natt og går ut.. Fantastisk. Første kelden var jeg inne 5 ganger så to netter med 3 ganger og siden er jeg inne bare en gang eller ingen..

Få med deg pappan eller en annen god støtte spiller.. det er tøft, men SÅ verdt det! Tenk hvor mye verre det blir når hun kan stå i sengen!! Gjør det nå!

Lyykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, Gizmo81...:o) da tror jeg rett og slett vi prøver på det i morgen...huff..kjenner jeg gruer meg litt...er ille for ett mamma hjerte det her...hehe...:o) men det er vel best at pappan tar ho på nattan når ho våkner da....??? og han kan vel ta henne opp og trøste henne og sånn da, eller skal hun ligge i sengen sin hele tiden...??

men bør jeg gi henne ekstra mye mat i morgen siden hun egentlig er vant til å spise på nattan....??

Skrevet

Har ikke nattavendt enda, men skal gjøre det på følgende måte som helsesøster har anbefalt:

Det skal gjøres en helg eller i ferie da pappa også er tilstede. De to første nettene skal pappan ta seg av barnet fordi mor lukter melk. Barnet skal legges, og når det våkner for å få mat skal pappan bare stryke det over kinnet uten å ta det opp og si at nå er det natta. Selv om barnet gråter skal han ikke tas opp bare bli strøket over kinnet og få beskjed om at nå er det natta. Pappan er på samme rom hele tiden så baby vet at han ikke er alene.

Den tredje natta kan mor ta over (dersom det gjøres i en helg må jo pappan få sove natt til mandag). Helsesøster sier at da tar det ikke mer en tre dager å avvenne. Og med natt menes 12timer søvn uten mat. Det har det vistnok best av fra de er 4mndr.

Men for all del man skal ta opp barnet hvis man hører på gråten at det er noe "galt" eller noe, man kjenner jo barnet sitt. Men skal uansett hva ikke gi mat.

Skrevet

Glemte å si at helsesøster anbefalta å slutte med smokk samtidig for å unngå at barnet våkner om natta for å få smokk istedenfor pupp. Da blir litt av poenget med nattavenning og sove hele natta borte hvis barnet våkner for å få smokken.....

Skrevet

Sover hun på samme rom so deg/ved siden av deg?

En venninne av meg måtte bytte plass med mannen sin for at poden ikke skulle våkne for å få pupp på natten. Han luktet mamma og melk, så han våknet og gråt, sevom han ikke var sulten(gulpet masse av maten opp igjen). Så prøv å bytte plass med mannen din, eller legg snuppa på et annet rom, evt. få pappaen til å stå opp om natten, så hun ikke kan lukte deg :-)

Jeg er veldig motstander av skrike kur, mener at barn som er så små ikke har godt av å skrike og skrike - de skjønner ikke hvorfor de ikke får trøst, de kan tro at de blir straffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...