Gjest Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Har vondt i det ene bryste ved amming...men jeg ser ikke noe spesiel der...kan trøske være "usynlig?" må jeg til legen? eller kan jeg kjøpe noe reseptfri??
It's all about me Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Mycostatin er reseptbelagt. Men er det trøske vil du antagelig se det i munnen til babyen også.
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Trøske er masse hvite prikker tett i tett, de begynner vanligvis på tunga til barnet, og sprer seg gjerne til gommer og lepper etterhvert. Plager dem ikke mye når det bare er litt, men det kan gjøre at de ikke vil spise hvis de har veldig mye. Tipper du ikke har trøske på puppen hvis du ikke har hvite prikker der, og hvertfall ikke hvis barnet ikke har i munnen sin. Prøv å smør på farris.
verdensbestemamma Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Jeg fikk trøske, men skjønte det ikke. Ringte amme-poliklinikk og forklarte hvordan smertene var (og hvis jeg husker riktig var det en slags stråling fra brystvorten og innover). Damen ba meg titte inn i munnen på babyen(hvit på gommene), og konkluderte med at dette var trøske. Ringte så fastlegen, som skerv ut resept som jeg bare hentet. I flg amme-pol var det viktig at jeg fikk SALVE og barnet den flytende. Ikke bare bruke den flytende på begge, var visst ikke nok. Fikk forresten det middelet som er nevnt over her. Og ja, trøsken var usynlig på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå