Gå til innhold

Vintersko: Viking Gore-Tex vs. Ecco Gore-Tex


Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har erfart at Viking Gore-Tex er varmere enn Ecco Gore-Tex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet bare at Ecco sine er kjempe bra, varme og tørre. Også er de super lette. Jeg er veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg tror de er ganske så like gode altså :-)

Skrevet

Vi sverger til Ecco gore tex for 3 året på rad....

Skrevet

Her kan vi ikke ha ecco sine, han har altfor brei fot. Farens familie er født med svømmeføtter...

Vi har brukt skofus sine tex sko, er faktisk fornøyd med dem. Blir ikke våt eller kald i dem.

Skrevet

Av bekjente i bransjen har jeg fått forklart at Viking sine sko har gummisåle som er mye bedre på snøføre og som tåler mer kulde.

 

Ecco sine er litt lettere, pga sålen, men den er ike beregnet på skandinaviske forhold så sålen holder ikke unna den kulden vi kan ha her. I tillegg er den ikke beregnet på snø, for sålen blir glatt på det føret.

 

Nå er det jo mange steder i dette landet som ikke har så kaldt om vinteren, og heller ikke det store snøfallet.

 

Skrevet

Har hatt begge deler. Fornøyd med ecco sine pga att de holdt vannet ute, fornøyd med viking sine fordi de holdt godt på varmen.

Men vi bor litt utenfor bergen, så i år kjøper jeg kun cherrox, rett og slett fordi det er lite kaldt og mye vått. Så ingen av de to du nevner er super for oss. Bedre att de fryser litt en uke i vinter, enn att de går våte resten av vinteren. Cherrox blir noe billigere enn Ecco, derfor velger jeg de:9

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt viking thermo hadde jeg vært deg, myyye bedre enn cherrox som kun kan brukes fra 0-5 grader... Disse kan brukes til 15 minus grader...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...