grå :) Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 er det tekstlesing i svenske vielser? noen som vet om noen nettsider med evt tekster ( sånn i tillegg til de norske liksom). må være på svensk, men det sa seg vel kanskje selv...
elinmamma Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 http://www.svenskakyrkan.se/om_verksamhet_vigsel.asp Sjekk denne siden. Har ikke orket å lese gjennom alt, men tror du skal finne noe her. Skal du gifte deg?
Sessa ruger igjen... Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Vi hadde svensk vielse, men det var ingen bilbeltekst lesing der, om det er det du lurer på. Men så vidt jeg forsto er det vanelig med bryllupsløfter i svenske vielser, ikke bare de vanlige 2*ja. Vi gjentok hva presten sa, ala: Jeg, ____, tar deg, ______, og lover å elske og ære deg... etc...
grå :) Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 har titta der allerede. fant bare selve ritualet ja, giftes om en knapp måned så holder på med programmet
grå :) Skrevet 11. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2007 hmmm oki. trodde kanskje de hadde noe tilsvarende selv om det ikke sto noe hos svenske kyrkan. hmmm da har vi vel to alternativer: finne en svensk bibel og hente noen av tekstene derfra eller la alle lese på norsk:) greit nok i grunnen å bare bytte språk, men hadde håpet de haddenoen annerledes enn oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå