Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp funnet ut at jeg er gravid. Er veldig glade for dette begge to. Var ikke helt planlagt, og nå vet jeg ikke hva neste steg er.. Begge to er studenter. Jeg begynner på mitt 2 år, sambo på sitt 3. Hva har vi krav på av penger, hvem må jeg ringe, når må jeg ringe lege og evt sykehus for å søke fødeplass (st olav tror jeg)?? Hva mer må jeg finne ut av nå? Er helt fortvilet av at jeg ikke vet noen ting nå... Er i min 6.uke, tror jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og gratulerer...normalt kommer man til første kontroll hos lege mellom uke 8 og 12, legen sender da søknad om fødeplass til sykehuset du tilhører eller ønsker.

Ifht penger vet jeg ikke så mye om det, men sikkert noen andre her som er i samme situasjon med studier osv.

Lykke til!

Skrevet

Gå inn på laanekassen.no, der finner du info.... eller ring dem.

Fødeplass og UL undersøkelse søker legen om for deg etter første kontroll i uke 8-12.

Gratulerer så masse!

Det ordner seg vettu =)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!=)

Dersom dere begge holder på med høyere utdanning vil dere få litt over 11 000 i mnd i stipend fra lånekassen(se lanekassen.no- som andre her også nevner). Både jeg og samboeren min er studenter her i Trondheim og venter en liten en om få uker=) På st.olavs trenger du ikke søke om plass, det får du!=)

Ellers så er det bare å ringe legen din, få time og hos henne/han vil du få masse info om det meste. Jeg vil også anbefale at du så tidligst som mulig ringer jordmortjenesten i Trondheim dersom du ønsker jordmor(du kan ha bare jordmor, bare lege, eller du kan veksle på å gå mellom jordmor og lege-alt etter hva du ønsker). Vet ikke hvordan det er i april, men da jeg skulle ordne jordmor var det veldig fullt i hele Trondheim så det var bare såvidt jeg fikk det.Sjekk denne adressen: http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=1035878103

Du trenger ikke være fortvilet. For 30 uker siden var jeg også fortvilet, men det er vanvittig hva man finner ut av i løpet av alle disse ukene som gravid=) Bruk nettet, lån bøker, ta i mot brosjyrer hos lege og jordmor og du finner ut av alt. Det er ingenting du trenger å stresse med nå foruten å kontakte lege/jordmor og fortelle at du er gravid=) Det kommer til å gå så fint!!Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...