Gå til innhold

Vannkopper på baby - noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 6.5 mnd har fått vannkopper, og noe så vannvittig mange av dem, hele henne er tykk av store ekle kopper. Jeg er helt sikker på at det er vannkopper, for søsteren på 3 år hadde det nettopp. Jeg ringte legen på torsdag for å høre om hun syntes jeg burde komme ned for en sjekk. Legesekretæren sa at jeg ikke trengte komme ned så lenge jeg visste at det var vannkopper og hun ikke hadde høy feber eller ble slapp. Tulla mi er sutrete, spiser lite, men har lav feber og har lekt litt også i dag. Hun klør en del stakker, kanskje derfor hun surter.

Jeg hadde nettopp besøk av ei venninne, hun syntes det var så utrolig mange vannkopper at hun ville gått til legen. Så jeg ble litt urolig her nå da. Og jeg har også hørt at så små babyer ikke får vannkopper så lenge man ammer, noe jeg gjør.

Hm, er det noen med erfaring med vannkopper på så små. Har ikke noe lyst til å dra på legevakta heller så lenge tulla ikke er så slapp og feberen er lav. Hva hadde dere gjort???

Blir veldig glad for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte.......... Ingen som vet??

Skrevet

Jeg hadde dratt til legen, hvis jeg var i tvil. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite sies det. Da får du det bekreftet/og råd så slipper du å bekymre deg.

Lykke til

Skrevet

hei...tulla hadde vannkopper når hun var 5,5 mnd..

var litt irritert og grinite..smørte på hvitvask..for å tørke ut..hun hadde også en del prikker,..

viktig at du får i bra med væske men om barnet ditt får høy feber så bør du nok kontakte legen..evt legevakten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...