Gå til innhold

Hvordan vet man at man er moden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan man være moden selv om livmorhalsen er lang og lukket??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor sjekker deg..eller en lege:)

Jeg har begynt å modne, det vil si at livmormunnen er begynt å mykne seg, med andre ord bli mindre, men jeg var enda lukket, (ikke åpning)

Men jeg har gått fra3-4 cm livmormunn til 2-3 cm livormunn, viss du skjønner, til slutt vil livmormunnen være flat og det kan være rom for å begynne å åpne seg..

Modningstiden kan ta laaaang tid og den kan ta koooort tid, veldig forskjellig fra person til person..

Jeg tar bringebærkapsler for å modne raskere og bedre.+ at vevet nednetil skal bli mer tøyelig .Skal også ta modningskaupuktur på tirsdag ( da er jeg 37+5)

Håper jeg gav deg et svar du forstod:)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har fått vite det av jm, men har vært på ul. etter det og der sa de ingen ting. Livmorhalsen var nesten 4 cm. Har jo hatt mensenmurringer noen ganger og er i uke 32.

Men kan jm bare si det sånn helt uten å sjekke innvendig eller siden jeg har hatt mensmurringer liksom.

Skrevet

dytter.

Noen flere som vet?

Skrevet

Jeg vet iallfall at 4 cm er vanlig lengde, så den har ikke begynt å minke/flate seg ut iallfall.

Jeg har to cm åpning, livmorhalsen er en cm. Godt moden. Var fødselslegen som sjekket dette. Hun skrev på helsekortet:

cx 2 cm, 1 cm skjededel

Skrevet

Nei, jeg får bare vente å se. Håper jo seff. at hun blir der lenger.

Har prøvd å finne ut litt på nett, men jeg er ikke noen dataekspert så jeg har ikke funnet ut noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...