nr2eprins Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Dere som har født, hvordan merket dere at noe var på gang? Hadde hastekeisersnitt med første, og skal forhåpentligvis få oppleve en normal fødsel om 5 uker. Har enormt med kynnere om dagen, mensmurringer og vondt i ryggen... Kommer som kramper som sklir over etter en stund. Er dette noe som virker kjent??
grå :) Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 riene kjente jeg i korsryggen. slet med maserier og åpning en ukes tid før ks begge gangene. kynnere sitter vel i magen og rier i ryggen er en regel jeg har lært. stemt på meg ialelfall.
Alba44 Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Min fødsel startet 7 uker før termin uten forvarsel. Merket ingenting spesielt på kroppen annet enn at magen øverst var veldig hard kvelden før vannet gikk.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 kynnere og rier kjenner du forskjell på!!! jeg hadde mye kynnere hele svangerskapet. hadde masrier i mange dager før jeg fikk skikkelige rier. masriene var ujevne og forsvant hvis jeg slappet av, la meg i badekar sov osv. hadde mensmurringer og korsrygg vondt den siste uka jeg var gravid. eller i allefall 1 uke før jeg fikk masrier.da gikk det 4 døgn til jeg fikk gutten ut med ks. har hørt flere har sagt at når man har slike murringer og vondt bak i ryggen har de født i løpet av et par uker. men "alt" er jo normalt. når jeg snakket med føden om masrier ville de bare roe meg helt ned fordi jeg hadde ennå 1 (!) uke igjen til termin.. hehe.. så det var liksom leeeenge igjen til jeg burde føde.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 FØrste gang skjønte jeg ikke at det var igang. Men da hadde jeg mens-murring som ble gradvis vondere utover dagen og smerter som strålte nedover beina. Andre gang kjente jeg at babyen la seg ordentlig til rette, som om han "skrudde" hodet sitt godt fast nedi inni fødselskanalen. Husker jeg tenkte at kanskje det skjer noe snart og dagen etter satte det virkelig i gang. Da kjente jeg fort igjen mens-murringa og strålinga nedover i beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå