Gjest Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Vil slenge det i oppvaskmaskinen, men det går jo ikke... Så hva gjør en for å få det skikkelig rent? Uten for mye mikk? Håper noen av damene der ute har gode råd...
*dum&deiLig*™ Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Skylle det i vasken? he he he, neida, hva med å tørke av med fuktig klut?
___ Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Varmer det opp. Heller i røre og gir den første vaffelen til bikja. Da er jernet deffinert rent for min del :-)
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Jeg gjør omtrent som Poamin... Rent nok for oss....
Gjest Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Kjøkkenpapir og vann. Litt zalo på kanten hvor det er ekstra fett.
Rusketuska Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Unnskyld, men nå måtte jeg bare le...) I oppvaskmaskin? :0)) Jeg tørker av hele jernet, inni, oppå, rundt, over, under osv.. med kjøkkenpapir, etter hver gang, og det fungerer helt greit Får tørket av all fettet, som jeg hater å se! :0)
Gjest Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Jeg varmer det opp, legger i torkypapir (3-4 skift) og kaster deretter den første vaffla. Da føles det ok nok. Men synes slikt er vanskelig, føler det aldri blir 100 % og lukter gammelt fett hvis jernet står lenge uten å være i bruk. slik er det også med toastjernet og frityrkokern. Bruker faktisk ikke disse apparatene pga at jeg ikke aner hvordan få de skikkelig rene. Tar gjerne imot tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå