Gjest Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Lurer litt ang. arv osv. Er samboer og har vært samboer med samme mann i 7 år. Han eier en leilighet som han kjøpte mens vi var sammen (flyttet inn samtidig), var foreldrene hans som mente at vi ikke burde kjøpe sammen før vi hadde vært sammen litt lenger. Denne leiligheten leier han nå ut. For 1,5 år siden kjøpte vi oss en leilighet sammen. Vi har også en sønn på 15 mnd. Vi er begge litt usikre på hva som vil skje om en av oss dør, hva skjer med leilighet nr. 1 ? Han vil at jeg skal arve den og at sønnen vår får farsarven når han er gammel nok. Men jeg har ikke mulighet til å kjøpe meg inn i leiligheten. Med leilighet nr. 2 vil jo sønnen vår arve halvparten, men den andre skal jo på en måte ha råd til å betale på leiligheten alene. Blir sikkert bare rot dette, er litt trøtt akkurat nå : ) Holder det å skrive kontrakt/testament eller burde vi gifte oss ?
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Sånn arvemessig så burde dere gifte dere. Dersom han dør nå så får felles barn 2/3 av arven - og familien hans (gjerne foreldrene) har krav på 1/3. Vi giftet oss faktisk pga dette, ikke bare det altså, men det var avgjørende.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Ok. Var det vi tenkte. Får se hva vi gjør. Ingen av oss er så veldig opptatt av å gifte oss, så det blir i så fall pga. dette.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Dere kan gå til en advokat å skrive samboerkontrakt,der dere skriver at dere begge eier leieligheten i sammen,men vet et evt brudd er den første leiligeheten hans,da er du sikret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå