Gå til innhold

Pappaen har ikke råd til å holde barnet med mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

når det er hos han. Enda tjener han dobbelt så mye som meg og har lavere bokostnader. Så nå endte det opp med at jeg sendte med mat, drikke og bleier. Er det mulig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort.

du har 3 alternativer

1 nekte han og se barnet frem til han har penger. (ugunstig for barnet, deg og pappaen)

2 sende med alt han trenger og irritere deg grønn. (gunstig for pappaen, ok for barnet og ugunstig for deg)

3 sende barnet av gårde uten mat og bleier og se hvordan pappaen løser problemet (ugunstig for pappaen og kansje barnet, spørs hvordan far løser problemet, gunstig for deg)

(nå går jeg utifra at dere har snakket om problemet)

tror kansje jeg ville godt for nr 3

Skrevet

jeg ville gådd for nr 2 her over....

men mulig for jeg ikke har noen grunn egentlig til å ville "straffe" barnefar....jeg vil at der skal være en god tone....og at både han og barna skal ha det bra når de er sammen....

for allt du vet så kan han jo ha rota seg oppi pengeproblemer....for i mine øyne er det få menn som vil"synke" så lavt å innrømme at de faktisk ikke har råd til noen brødskiver...ei pølse og litt mos.....til barnet sitt......

du må kjenne på dette selv...og hvordan han er som peron og hvilket forhold dere har...

Skrevet

Jeg vet han har pengeproblemer, men likevel har han råd til dyre merkeklær :(

Skrevet

da r det egentlig bare synd i han....og jeg ville likevel gjort det beste for situasjonen...da ser iallefall han at du reagerer ansvarlig....kansje følger han etter etterhvert...forhåpentligvis....uansett vil du jo garantert det beste for gutten din.....og han har det best når han har det han trenger, en mamma, pappa og mat og bleier....:-)

Skrevet

Jeg ville sendt med alt barnet trenger, for ikke å risikere at barnet mangle noe h*n trengte, men ville brukt det mot ham i en evt barnefordelingssak.

Skrevet

ikke råd til mat???? hva spiser han selv da? Har opplevd det samme selv, men det er bare tull. Har han råd til klær eller uansett hva, så har han og råd til mat. Jeg sa til min x at han fikk gi barna den maten han selv skulle spist, men kunne ikke se at han sultet. og har heller ikke hørt noe om det i ettertid.Det er jo det vi har komment til å gjort. Jeg skulle sultet mange dager før jeg lot barna gå sulten.Og det skal ikke mye til for å lage et duganes måltid. Men jeg gjorde som deg, jeg sendte med mat og alt de trengte helt til jeg så at han hadde råd til alt han selv hadde lyst på av ting og tang.Da sa det stopp. Nei du har da vel nok med ditt eget matbudsjett. Tror du han hadde komment med mat til barnet om du hadde ringt han å sagt at du ikke hadde råd til mat????

Skrevet

det er noen ting barnet ikke tåler derfor sendte jeg med den maten, og han ville kommet med mat om vi trengte det.

Jeg blir å sende med mat de dagene han ikke har råd selv, så får iallefall barnet sine behov dekket. Det er jo ikke hver gang dette skjer, men innimellom og det får jeg tåle.

Skrevet

Har han råd til seg selv, må han ha råd til barna sine, syns jeg.

går for nr. 3 jeg.

Skrevet

ærlig talt, har han ikke råd til å gi barnet mat når han har barnet så får han la være ha samvær, måte på uansvarlighet av han, det handler om prioriteringer, det vet vi alenemødre alt om, på tide at mannfolkene også fatter hva det handler om!

Skrevet

jeg synes du gjorde rett! og så lenge du synes det er ok så synes jeg det er greit å kunne hejlpe hverandre når det trengs selv om man ikke er sammen lenger.....

jeg gir penger av egen fri vilje til barnefar når jeg vet han ikke har nok selv....men såklart kun om jeg har mulighet selv...barna først.....

en god dialog er viktig! og da er det egentlig likegyldig hva andre mener om saken....

Skrevet

er det mulig? hadde en slik diskusjon her vi og. han mente at så lenge jeg fikk barnebidrag fra han (2000kr) skulle hu ha med alt v mat og drikke. men ærligtalt liksom. jeg sendte ikke med no i helgen og jenta har spist og kost seg.

Skrevet

det med bidrag er så forbanna teit av mnnfolk fordi bidraget blir regulert ut i fra hvor mye far har barnet..dess mere de har barna dess mindre penger.. så nei vi skal ikke sende med mat, det er jo hele poenget med at de betaler mindre når de har samvær..om noen skjønte hva jeg skulle fram til, er trøtt så ble knotete forklart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...