Gjest otilie79;) Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Og hva kan man gjøre dersom de bryter denne ?
nick39 Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Nei..... hvorfor skulle utleier ha det?? Det er akkurat på lik linje at noen tror taxi sjåfører har taushetsplikt.
esmase Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Nei,med mindre dere har avtalt det,noe som ikke er så vanlig.
nick39 Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Det har jeg aldri hørt om.....og hvor skal man klage viss den blir brutt.
Gjest otilie79;) Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Lurer fordi hun vi leide hos før vi kjøpte har fått en vilt fremmed til å kreve oss for rundvask til 11 000 etter at vi flytta ut, selv om vi vaska ned leiligheta. Fikk bare sms fra henne om at vi var ute til 15, og at vi legge nøkkel i postkassa. Hun hadde masse greier i boden inne og ute på baksia som hun har flytta ut etter at vi flytta. Hørte ingenting fra henne før vi får brev fra denne mannen med oppfordring til å betale regninga i hennes navn på 11 000 for rundvask.... Det kan hun da vel ikke kreve? Uten at vi har vært informert?
nick39 Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 JØSS....hvor står det. Ettersom vi har leid ut leilighet i 4 år. Har aldri sett det noen sted.
nick39 Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Uff da...........Muntlig avtale er like binnende som skriftlig avtale. Men det som er så dumt er at det blir ord mot ord. Dere skulle ha fått den skriftlig. Dette har eller ingenting med tausetsplikt å gjøre, hun kunne ha fått hjelp til å kreve inn pengene. Ta kontakt med tidligere utleier, å mind henne på avtalen. Lykke til
Gjest otilie79;) Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Har hverken fått skriftlig eller muntlig beskjed om at vaskefirma skulle bli hyret. Heller ingen idikasjoner på at vår vasking ikke var tilstrekkelig....
Gjest Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Taxisjåfører har taushetsplikt de. I hvertfall i det selskapet mannen min jobbet i tidligere. Så det er ikke noe folk bare tror..... Når det gjelder utleier så finnes det ikke noe taushetsplikt med mindre det er skrevet en spesiell avtale på det.
Mom2Two Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 Man må jo komme med innsigelser innen et gitt tidsrom om man ikke er fornøyd med vaskingen eller andre ting etter at en leieboer har flyttet ut. Man kan i hvert fall ikke komme lenge etterpå å kreve dette om man ikke har gitt noe som helst signal om misnøye fra før. Hvor lang tid er det siden dere flyttet ut?
nr2eprins Skrevet 11. august 2007 #12 Skrevet 11. august 2007 Heisann Vi leier ut, og jeg har ikke hørt om noe tausehetsplikt noen plass. Men, når det gjelder vasking av leil. Så burde utleier ha gått gjennom leiligheten sammen med dere da dere flyttet ut. Da ville hun hatt mulighet til å klage direkte til dere om hun var misfornøyd. Sånn har det fungert de gangene vi har leid selv, og det samme nå som vi leier ut. Vi har skaffet oss utleieboken, og der står det en del nyttige tips og råd. Eller så finner du sikkert husleieloven på nettet. I paragraf 10-2 står det litt om tilbakelevering. Håper det ordner seg for dere.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 Da kan jeg ikke skjønne at de kan kreve betaling av dere... Dere ante jo virkelig ingenting om dette jo. Nei, her får nok ikke huseier medhold..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 11. august 2007 #14 Skrevet 11. august 2007 Nei hvorfor skulle de ha det?
Herkules Skrevet 11. august 2007 #15 Skrevet 11. august 2007 Om hun ikke var fornøyd med vasken så måtte hun ha henvendt seg til deg og bedt deg vaske på nytt før hun skaffer hjelp og etterfakturerer deg. Med mindre dette er regulert i utleiavtalen. Du behøver ikke å betale, men jeg ville ha skrevet et brev når du forklarer henne at du ikke har fått muligheten til vaske på nytt. Er ikke noe taushetsplikt jeg vet om i allefall. Dette har uansett ikkenoe med taushetsplikt å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå