Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 føles slik..har noen gode dager men trøtt vææær dag,lite energi,spiser litt,mest lettvinte ting,alt er et ork,føler meg 90 år gammel.. vært hos lege og skjekket for lite jern.men helt fint. vil bare sove hele tiden.huff...
yinyang Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Kjøp Desidix på nettet eller i helsekostbutikk, det hjal meg. Brukte det noen måneder, og kom meg bra. Fikk mere energi, mindre trøtt, mere lyst, mindre temperament osv... Naturlige midler, og jeg prøvde det først, siden jeg var usikker på lykkepillen. Depridix hjalp!! Jeg har også hørt at Johannesurt hjelper. Klem til deg, se lyset i tunnelen...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 takk for svar. glemte skrive at jeg faktisk går på cipralex,atideppresiva,gjort det i 3 år,men føler de ikke hjelper lenger,bare mot angsten. men føler meg jo så siiinsykt tiltaksløs...nestenn døende... huff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Du kan prøve å sjekk stoffskiftet ditt. Jeg hadde det også slik, og gikk til legen. Fant ut at jeg hadde for lav stoffskifte, så nå går jeg på medisin for å kunne orke noe.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 har du sjekket om du mangler noen andre vitaminer?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 ok,ville de ikke sett det på blodprøven jeg tokk?for å se om jeg hadde lite jern. hva er symtomene på det?og hva er årsaker til man får det?hehe
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 men jeg har og gått litt opp i vekt i det siste uten at jeg spist mye i det hele tat..litt lite faktisk..
AnTiLoPeSvIn Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 du ahr sikkert blir sjekket for alt. Blodprøvene inkluderer ofte blodprosent, jernlager, stoffskifte og vitaminet B12, samt andre dersom legen finner grunn til det. men hør med hva hun/han tok blodprøve av da. men trøtthet kan også være pga deprisjon også..
AnTiLoPeSvIn Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 som en over er det kanskje noe med stoffskiftet ditt.. her er noen symtpomer på dette. Litt om de mange plager man kan få ved ”hypothyreose” = Lavt stoffskife: man kan se depresjon, tiltaksløshet, hukommelsessvikt, demens, treghet, økt søvnbehov. Man kan få symptomer fra muskler og skjelett. Huden kan bli tørr og kjølig, neglene sprø og tynne, det kan opptre flekkvist pigmenttap. Av og til kraftige menstruasjoner, sjeldnere sparsom blødning. Av og til prikkinger i huden, svimmelhet. Øre og hals kan fremby endret stemme, heshet, svimmelhet, øresus. Nedsatt stoffskifte i fordøyelseskanalen kan gi appetittløshet og forstoppelse. I blodet kan det oppstå lav blodprosent og endret blodplatefunksjon med tregere blodlevring. Fullt utviklet preges sykdomsbildet av tiltaksløshet, treghet i bevegelser, manglende toleranse for kulde (fryser lett), muskelsmerter, leddsmerter, økt søvnbehov, vektøkning (sjelden høyere enn 2-3 kg), forstoppelse, svimmelhet, prikkinger i huden (særlig i hender), kraftigere menstruasjonsblødning, håravfall, uklar stemme.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 da jeg var hos legen sa hgun jeg ikke hadde lite jern men at jeg må ringe tilbake på onsdag for svar på det andre. kjenner meg igen i noen av symtomene du skrev,som:trøtthet,tiltaksløshet,treghet,økt søvnbehov,fryser lett,hadde og så kraftig mensen her netopp s jeg trodde det var spontanabort.og de kom og gikk i 16 dager.. har og forstoppelse,håravfall og svimmelhet. men leste litt om det.ble jo livredd,kan jo dø av det jo.. jeg orker jo ikke en gang da oppvasken,da må jeg legge meg ned etter et par kopper jeg vaska..
yinyang Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 Uff, du må få mere hjelp av legen din. Skal ikke være sånn. Men du er sikkert sjekket for alt av vitaminer og sånt, siden du går på antidepressiver. Be om å skifte medisiner, kanskje det hjelper. Og kanskje de kan sjekke deg for den der trøtthetssykdommen, MAE eller hva de kaller den... Der man går konstant trøtt. Og ikke ta ginseng eller annet energi givende, det kan gjøre vondt verre, for hvis du i utgangspunktet er så sliten og trøtt, blir dette forsterket. Alt man gjør er vanedannende. Hvis du sover veldig mye, så vil du bare sove mere. Så prøv å gradvis å sove mindre, gå ut litt hver dag, gå tur, beveg deg, vær oppe, og etter lengre tid, vil energien komme.... Hvor bor du? I tilfelle du trenger en turvenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå